Danny de Munk - Hart en Ziel (2008)

Label: CMM

1. Het Levende Bewijs (3:22)
  2. Het Leven Is Mooi (3:24)
  3. Bloemetje (3:21)
  4. Laat Ons Niet Alleen (3:31)

met Dave

5. Hand op Mijn Hart (3:25)
  6. Hart en Ziel (3:57)
  7. Heel Mijn Leven (3:12)
  8. Mijn Zoon (3:08)
  9. Moeder (3:17)
  10. Jij Weet Wat Liefde Is (3:23)
  11. Wat Doe Jij Me Aan (3:08)
  12. Je Leeft Maar een Keer (3:14)
avatar van hellboy.ray
Sterk album (terwijl ik normaal geen nederlandstalig in deze stijl luister).
Danny de Munk is als artiest ondergewaardeerd.

Joy
wie waardeert hem onder dan?

avatar van Hans Brouwer
Joy schreef:
wie waardeert hem onder dan?
In ieder geval NIET mijn dochter. Dochterlief is afgelopen woensdag naar de Amsterdamse RAI geweest en heeft Danny in de rol van Ciske de Rat zien optreden. Ze zat op de tweede rij en kon heer De Munk a.h.w. bijna aanraken . Als ik naar haar ogen kijk is er van onderwaardering van Danny in ieder geval geen sprake. Het valt me nog mee dat zij het album "Hart en Ziel (2008)" vandaag niet in huis heeft gehaald.

Joy
kijk, das al 1

een opmerking als : ondergewaardeerd , klinkt wel intelligent maar slaat nergens op in dit geval

omdat de munk hardstikke popie is, altijd al geweest en nog steeds zo

avatar van Madjack71
Danny de Munk heeft m.n in zijn tienerjaren een aantal hits gescoord. Daarna werd hij door het (grote) pupliek uit het oog verloren. Totdat hij gevraagd werd voor musicals. Hij werkte aan zijn ABN en zong Vrienden voor het Leven in, dat een hit werd. Ook had hij een rol in de klassieker Vrouwenvleugel. Van daar af aan werd zijn ster rijzende in de Musical wereld, dat door Jopie van den Enden heel groot gemaakt werd in Hollandia, leuk als je er van houd.
Met Ciske de Rat de Musical, en de real life soap daar aan vooraf gaand, kwam hij weer flink in de picture. Mede ook door zijn 25 jaar jubileum. Hij zit goed in zijn vel. Heeft een leuke vrouw en kindje en jazekers hij heeft ook Lee Towers in zijn jubileum show gehaald, waar hij destijds ook suprise gast in was.
Nee, onder gewaardeerd is hij niet, het is er nu, op het juiste tijdstip. Alles is goed in balans bij mijn leeftijdsgenootje. Getuige ook de titels van deze cd. Die ik overigens niet ken. Maar ik vind hem wel symphatiek. Zo das genoeg triviale kennis, ben ik dat ook weer kwijt.

avatar van Epitaph
hellboy.ray schreef:
Sterk album (terwijl ik normaal geen nederlandstalig in deze stijl luister).
Danny de Munk is als artiest ondergewaardeerd.

Ik heb afgelopen week een paar nummers op radio twee gehoort, en inderdaad hou ook niet zo van Hollands maar hij zingt de Jannessen en Jan Smit's naar huis. Ik bedoel als zij met hun beperkte stem succes hebben, moet het zeker kunnen lukken.

Marcel²
De eerste indruk van deze nieuwe cd van Danny de Munk is goed.
Vroeger luisterde ik veel Nederlandstalige muziek nu veel minder.
Wat is tegenwoordig nog goed in het Nederlands?

Zijn stem klinkt op sommige nummers wat schor maar kippevel krijg ik er wel van.
Nummers als Het Levende Bewijs, Laat Ons Niet Alleen, Hart en Ziel, Mijn Zoon en Moeder zijn toch sterk gezongen.
Er zitten ook flauwe nummers tussen die mij weinig doen zoals Bloemetje en Je Leeft Maar één Keer.
Zoals ik al zei de eerste indruk is goed deze cd valt mij zeker niet tegen.

Met afstand het beste album dat De Munk gemaakt heeft. Je hoort een zanger die zijn richting gevonden heeft en met bezieling zingt.

Helaas werd het hierna alleen maar minder. Het album hierna ('Dit is mijn leven') was nog wel okay, maar daarna is het toch echt wel bergafwaarts gegaan met zijn populariteit en kwaliteit...

Hij wilde tè nadrukkelijk 'de opvolger van Hazes' worden. Door dat in letterlijk élk media-optreden te ontkennen ("er is geen tweede Hazes") maar tegelijkertijd wél ook bij élke gelegenheid te refereren aan de man in relatie tot zichzelf, en door 'de snik' tot vervelens toe tè opzichtig in zijn liedjes te etaleren, maakte hij zich ongeloofwaardig. Daar trappen Nederlanders niet in, daar prikken ze doorheen.

Als je dan vervolgens ook nog herhaaldelijk roept dat je in de Jordaan bent geboren, terwijl dat niet zo is (hij zag het levenslicht in de Staatsliedenbuurt), doet dat de rest. Jammer.