Grayson Capps - Rott 'N' Roll (2008)

Roots
Label: Hyena

1. Back to the Country (4:08)
  2. Arrowhead (3:34)
  3. Gran Maw Maw (1:33)
  4. Psychic Channel Blues (3:14)
  5. The Waltz (3:09)
  6. Big Black Buzzard (3:12)
  7. Ike (5:29)
  8. Sun Don't Shine on Willy (3:09)
  9. Big Ole Woman (2:51)
  10. Guitar (3:42)
  11. Fear Fruit Bearing Tree (1:12)
  12. Sock Monkey (2:32)
  13. Bacon (5:39)
avatar van BenZet
Zijn debuut uit 2005 is van zeer goede kwaliteit. Geweldige plaat. Daarna wordt het steeds minder. Deze plaat doet me ook er weinig. Hoe jammer, had er veel meer van verwacht. Maar goed, misschien herpakt hij zich weer...

avatar van milesdavisjr
If You Knew My Mind, het debuut van Capps was een topper. Deze opvolger is van minder allooi. Het is hier en daar wat melig, soms ook wat simpel en er staan teveel fillers op de schijf. Dat is jammer want met Ike staat er weer zo'n onweerstaanbaar nummer op de plaat waar je direct in wordt meegezogen. Capps heeft de voordracht, de schuurpapieren stem en kan songs pennen, echter deze schijf is voor zijn onvoldoende. Hij zou zich later revancheren met enkele consistente albums van betere kwaliteit.