Barkmarket - L Ron (1996)

Label: [PIAS]

1. Visible Cow (3:02)
  2. Feed Me (3:03)
  3. I Don't Like You (3:04)
  4. Undone (4:10)
  11. Drain (3:46)
  12. Lay Down (3:29)
  13. Into the Fear (0:44)
  14. Bootless (2:44)
De openingstrack zet de toon voor de rest van de cd. Geweldig dat speelgoedgitaartje en die kraakstem in het begin en het nummer Shiner ergens aan het eind als hoogtepunt. Eén woord: geniaal. Deze cd was makkelijker inkomen dan voorganger Gimmick, die wat extra luisterbeurten nodig had.

avatar van Zachary Glass
Inderdaad, vind ik dus ook. De hele cd heeft zo'n beangstigend intens geluid - Dave Sardy heeft trouwens nog goede diensten bewezen aan Soulwax, the Evil Superstars (én Mauro's "Songs from a bad hat") én Bush!

Achteraf (ik was zestien toen ik dit leerde kennen "per ongeluk") vernam ik pas dat die titel van deze cd afgeleid is van de psychologie-guru L.Ron Hubbard.

TOM-E schreef:
De openingstrack zet de toon voor de rest van de cd. Geweldig dat speelgoedgitaartje en die kraakstem in het begin.

Visible cow = SUPER!

Zachary Glass schreef:

Uh, bedoel je misschien Scientology?

avatar van Bruno Banani
En op de binnenhoes van de lp staat een Sephiroth, een 'levensboom' volgens de Kabbalah.
Maar de muziek is briljant. De energie is om te snijden en hij wordt flink aangesneden met de vetste basloopjes sinds mensenheugnis en een drummer die zojuist zijn ziel aan de duivel heb verkocht ergens op een kruispunt om een groteske drummer te worden. Als slagroom op de taart mag David Sardy zijn maniakale innerlijk eruitbrullen, zuigen, en al pratend bij mekaar spugen.
Dikke 5

avatar van Paalhaas
O mijn God, wat is dit heeeeeeerlijk stoom afblazen zeg! Ik draai even een bloemlezing uit de carrière van deze heren en Dave Sardy is nu al een half uur God in dit huis.

avatar van Dudeness
Omwille van minder minpunten dan zijn voorganger toch maar 4.5

Vette plaat

avatar van jurado
deze heb ik op lp (mans ruin) met een andere , mooiere hoes.Fantastische plaat die regelmatig rondjes draait hier in huis.

Empyrium
Is dit Industrial?

Sietse
nee

avatar van scabiosa
vette plaat

inderdaad

avatar van Bruno Banani
Al tijdje op 5 sterren staan, zoe hier de 5plus voor willen utiivnden.
De stem, drums, bas, dynamiek en geweldige songs/ teksten.
Niks meer aan doen!

waar kan je deze cd nog ergens kopen???

avatar van P8371G
fucking Hell wat een goede plaat is dit zeg!
muziek zoals het hoort te zijn ,eerste plaat die ik hoor van deze heren,andere cd`s moet ik nog even checken
precies zoals noiserock moet zijn lekker zwaar, zijn ook veel noiserockbands die wat lichter klinken ,en daar vind ik dan net weer niets aan.
vind deze wel passen in een rij zoals: shellac,jesus lizard,june of 44,shipping news.
4 sterren!