Alamo Race Track - Birds at Home (2003)

Label: Excelsior

1. Don't Frighten Them (2:19)
  2. Happy Accidents (3:40)
  3. We Like to Go On (3:29)
  4. Trunk (3:00)
  5. Summer Holiday (3:14)
  6. Short Leave (4:00)
  7. Life Is Great (4:45)
  8. Speed Up (3:15)
  9. Flame It Up (2:23)
  10. I Have Seen the Light (1:08)
  11. The Low End (3:20)
  12. Wild Bees (2:54)
  13. Birds at Home (3:20)
  14. Life Like Fire (3:22)
avatar van otherfool
Verdraaid goeie plaat van deze Amsterdams/Groningse band (als ik het goed begrepen heb). Ik kreeg hem van de eigenaar van het Mexicaans restaurant waar m'n vriendin 's zomers wel eens serveert (dus ga eens langs: Cantina Dolores op Ameland). Hij draaide hem eens op een avond toen alle klanten al weg waren, en ik was meteen onder de indruk.

Beste nummers IMHO: Happy Accidents, We Like To Go On en Speed Up (waarbij het onmogelijk is niet 'Sunny Side Up!' mee te schreeuwen).

3,5 sterren dan maar.

avatar van Gretz
Alamo Race Track is opeens héél populair op YouTube http://www.youtube.com/watch?v=Ek4osa4LlVI En opzich wel terecht, want dat nummer klinkt heel aardig. Ik ben benieuwd naar hun andere werk.

23 oktober een nieuw album, ik kijk er naar uit. Check de site www.alamoracetrack.nl voor enkele nieuwe nummers. Deze band MOET je overgens live zien!
Hoogste tijd om dit ouwetje eens uit de kast te trekken. Het is weer veel te lang geleden.

D-ark
Zeer redelijke nederlandse band, het album is erg mooi en rustig.

Sven Bersee
Ik zou zelfs zeggen, de beste Hollandische band van dit moment.

Aardige cd, maar de opvolger vind ik veel en veel leuker. Enige echte klassieker op dit album vind ik happy accidents. Maar je kunt wel duidelijk horen dat deze band iets in zijn mars heeft.

avatar van OmeWillem
Super goede cd van een super goede band. Is anders dan Black Cat John Brown. Een typische groeibriljant; hoe vaker, hoe beter

avatar van JolkiPalki
Heerlijke c.d. Staat geen enkel slecht nummers op. Ben erg benieuwd naar de andere.

avatar van Cor
Cor
Wat is het toch een bijzonder bandje, Alamo Race Track. Ralph Mulder is een geweldige songwriter, waardoor hij elke keer weer met een gevarieerde plaat op de proppen komt. Dit debuutalbum kende ik nog niet, maar heeft me ook weer verrast. Hier en daar lekker mysterieus, maar vooral ambachtelijk, goede liedjes met als hoogtepunt de slottrack.