Grand Funk Railroad - Live (2002)

Alternatieve titel: The 1971 Tour

Label: Capitol

1. Intro (1:39)
  2. Are You Ready (3:11)
  3. Footstompin' Music (5:24)
  4. Paranoid (6:03)
  5. Closer to Home (5:48)
  6. Hooked on Love (2:45)
  7. Get It Together (2:46)
  8. T.N.U.C. (17:12)
  9. Inside Looking Out (15:30)
  10. Gimme Shelter (8:44)
  11. Into the Sun (9:51)
avatar van Tromop
Eigenlijk de beste liveregistratie van deze snoeihard stampende rockband. Mooiste nummer vind ik Footstompin' Music.

avatar van viking1
Prachtig live album.
Heb de 24-bit digitally remastered uitvoering erg goed geluid.
Wat is de band live toch geweldig vele malen beter dan hun studio werk.
Mooie set list.
Enigste min puntje de mij te lange durende drum solo in nummer 8 t.n.u.c.

Lekkere rock met wat funky en blues invloeden.
Lange nummers sterk heavy pompende bas en goede gitaar solo's
En strak drum werk al met al n prima live cd van grand funk railroad.

avatar van freakey
Tromop schreef:

Grand Funk Railroad - Live Album (1971) vind ik NOG beter!

avatar van Larzz
Grand Funk Railroad - Live Album (1971) vind ik NOG beter! [/quote]
Ik ook. Vooral door het geluid. Op deze cd is de stereo mix niet goed gelukt. De instrumenten staan allemaal in het midden. Geen stereo spreiding zoals
op Live Album. Veel breder geluid.

avatar van liefkleinhertje
Grand Funk Railroad - Live Album (1971) is zeker beter maar hier staat een uitvoering van Gimme Shelter op dat zo goed gedaan is dat ik met moeite normaal kan blijven .
In het bijhorende CD boekje staat nog een foto van het Shea Stadium waar deze opnamen gedeeltelijk vandaan komen en dat deze heren hun kunsten vertoonden op dit soort podia is toch wel opmerkelijk.
Deze band moet je wel live ondergaan want in de studio komt het allemaal niet zo uit de verf.