Blue Sky Black Death - Slow Burning Lights (2008)

Pop / Electronic

8. Tokyo Underground
  9. Pretend
  10. The Darkest Time
avatar van Rhythm & Poetry
Hier kijk ik naar uit, geweldig duo met prachtige producties.

avatar van MJ_DA_MAN
Zanger(es?) Yes Alexander maakt overigens ook deel uit van dit project, maar die wordt gek genoeg niet officieel als artiest aangegeven door Babygrande.

avatar van MJ_DA_MAN
Is overigens ook geen hiphop-project van BSBD, zoals je ziet. Het duo wil hiermee samen met zangeres (heb het opgezocht) Alexander ''dream pop'' maken.

The renowned producer duo pairs with frontwoman Yes Alexander to create a "dream pop" gem. Her sultry and ethereal vocals have been drawing parallels to the contemporary inflections of a Joanna Newsom and/or Hope Sandoval. Slow Burning Lights is a beacon of sophistication in an overcrowded indie-pop landscape, highlighting BSBD's versatility and serving as the bedrock release for this newly formed group.

(bron)

Relax
Alweer een nieuw album.. deze man blazen.

avatar van Rhythm & Poetry
Heerlijk vaag album, het is dan ook zeker geen pop (op zijn minst een dubieus genre, het zal zeker niet populair worden het is eerder alternative). Het is met een vrouwelijke zangeres die enigszins kinderlijk klinkt met een hoog en lief stemmetje. Maar ondertussen geniet ik er wel van en vind ik het gewoon erg mooi. Het producerende duo weet haar goed te ondersteunen met sterke, doch rustgevende, producties. Dit soort experimenten kan ik alleen maar toejuichen. Zeker als het ook nog eens zo goed uitpakt als dat op Slow Burning Lights het geval is.

avatar van MJ_DA_MAN
Het duo noemt het dream pop zoals eerder vermeld, dus het genre hoort hier te staan. Ben er overigens niet kapot van, cijfer volgt snel.

avatar van MJ_DA_MAN
Dit project doet me erg weinig en dat komt voor 95% door Yes Alexander; haar stem doet me totaal niks en krijg er ook helemaal niet het dromerige gevoel van (héél af en toe licht misschien). Wellicht was me dit beter bevallen zonder de zangeres. Het volgende project (Deadpan Darling) van het duo is ook met een zanger, dus dat zal ook wel niet veel worden (heb ook al wat tracks gehoord namelijk). Ik wacht nog steeds op het meesterwerk van dit duo, misschien gaat het lukken op het album samen met Ill Bill en Crooked I.

Kleine 3*.

avatar van Tyn
Tyn
[quote="Ik wacht nog steeds op het meesterwerk van dit duo, misschien gaat het lukken op het album samen met Ill Bill en Crooked I.[/quote]

Niet wachten, gewoon "Late Night Cinema" opzetten.

avatar van MJ_DA_MAN
Met een aantal geweldige nummers die het album bevat was het mogelijk geweest, maar zoals je al kan lezen bij het album vind ik dat ze er weer niet alles uit hebben gehaald wat ze in zich hebben.

avatar van Tyn
Tyn
Vind Late Night CInema toch wel een classic.
Maar het duo is over een heel album inderdaad tot (nog) meer in staat.

avatar van alexander-r
Wow, wat een heerlijk album van BSBD. Heel apart maar toch heerlijk sfeertje. Het gehele album lang vind ik het niveau enorm hoog, meer van dit!