Nature - Pain Killer (2008)

Label: Beast

1. Intro (0:42)
  2. Live Wire (3:59)
  3. Nobody Else But Me (3:44)
  4. Gotta Get It (2:08)
  5. Cold Blooded Killer (3:20)

met N.O.R.E. en Prodigy

6. Everyday (3:36)
  7. Ya Homie (3:44)
  8. Small Talk (3:02)
  9. The Sermon (3:48)
  10. Flashback Freestyle (2:55)

met Doo Wop en Scram Jones

11. Overnight Affair (3:39)
  12. Thought I Told You (3:50)

met Prodigy en Kool G Rap

13. Public Enemy #1 (2:29)
  14. One Shot (3:44)
  15. Never Slip (3:40)
  16. Runnin' Out of Time (4:10)
  17. The Countdown (3:58)
avatar van Rhythm & Poetry
Ben redelijk aangenaam verrast door dit album van NAture verwachte er eigenlijk heel weinig van maar ik moet zeggen dat ik na twee luisterbeurten er wel te spreken over ben. Live Wire, Cold Blooded Killer en Never Slip kennen bijvoorbeeld duistere producties die de sfeer goed neerzetten. Maar daarnaast bevat het album ook de nodige luchtige tracks. Nature zelf heeft een fijne stem en is een uur lang makkelijk te volgen, lyricaal is het niet geweldig maar kan het met gemak door de beugel.

avatar van MJ_DA_MAN
Twijfel nog of ik hem ga binnenhalen, normaal is dit natuurlijk niet interessant maar doordat zes tracks door Scram Jones zijn geproduceerd kan het toch wel verrassend lekker worden. Thought I Told You is overigens al een oud nummer, zou eigenlijk op Half A Klip van Kool G Rap komen.

Harco
Deze moet ik toch maar even gaan beluisteren. Ik hoop weer op een classic Queensbridgestijl in de richting van Infamous Mobb, Bars and Hooks e.d.