1 Love (2002)

Label: WEA

1. Starsailor - All Or Nothing (3:07)
  2. Feeder - The Power of Love (4:45)
  3. Sugababes - Killer (3:59)
  4. Muse - House of the Rising Sun (2:59)
  5. Stereophonics - Nothing Compares 2 U (4:24)
  6. Faithless - Dub Be Good to Me (4:33)

met Dido

7. Oasis - Merry Xmas Everybody (4:20)
  8. Elbow - Something in the Air (3:31)
  9. The Reelists - Back to Life (However Do You Want Me) (3:31)

met Ms. Dynamite

10. Manic Street Preachers - Out of Time (3:31)
  11. Badly Drawn Boy - Come on Eileen (3:59)

met Jools Holland & His Rhythm & Blues Orchestra

12. The Prodigy - Ghost Town (5:01)
  13. Jimmy Eat World - Firestarter (6:25)
  14. Darius - Pretty Flamingo (4:17)
  15. More Fire Crew - Dreams (3:44)

met Gabrielle

16. McAlmont & Butler - Back for Good (4:34)
avatar van jovad
dit lijkt me een heel interessant plaatje... eens proberen op te sporen

avatar van CHIEP
CHIEP (crew)
Ik heb dit album dus nog nooit in fysieke vorm gezien. Zouden er indertijd zo weinig exemplaren van geperst zijn? (aangezien de meeste andere War Child-albums wel altijd redelijk tot goed verkijgbaar zijn (geweest))

CHIEP schreef:

Bedankt voor de tip: lijkt mij een interessant album!
Hij is nu betaalbaar te krijgen op Ebay en wel hier:

NME PRESENTS 1 LOVE CD Oasis Starsailor Muse Sugababes - eBay, Pop 2000, Pop, CDs, Musik. (Eindtijd 20-mrt-09 17:36:12 CET) - cgi.ebay.nl

Ik geef zowaar de eerste beoordeling. Deze cd is zeker de moeite waard: er staan een paar hele fraaie nummers op. Overall een ruime 3,0*, voor het goede doel naar boven afgerond (ik denk de laatste 3 tracks weg).

Alle tracks:

Starsailor: 3,5*
Feeder: 3,0*, met moeite/krap an
Sugababes: 3,5*, heel aardig zelfs beter dan het origineel (wat ik inmiddels gedateerd vind); lekker pianootje.
Muse: 4,0*, hele sterke track maar helaas te kort.
Stereophonics: 4,0*, echt fraaie ingetogen versie, verrassend!
Faithless & Dido: 5,0*, een cover beter dan het origineel. Het is dan ook weer een hele orginele sterke versie.
Oasis: 3,5*, dat kunnen ze beter!
Elbow: 3,5*, idem
The Reelist & MS Dynamite: 2,5*, valt tegen
Manic Street Preachers: 3,0*, idem
Badly Drawn Boy: 1,5*, wat is dit nou?!?!
Prodigy: 3,0*, tja ook zij kunnen dit beter!
Jimmy Eat World: 5,0*, schitterende ingetogen sombere versie van Firestarter van jawel de voorgaande Prodigy.
Darius, More Fire Crew & McAlmont/Butler: 2,0*, jammer van dit einde van de cd (had ze maar weggelaten)

avatar van SirNoodle
jawel jawel jawel, 'old school' rondneuzen in muffe muziekwinkeltjes in Engeland werkt nog altijd... deze cd op de kop kunnen tikken voor een schamele 3 Britse Pond.

En het is dus echt een leuk album, zit nu in de autoradio, maar eerste indrukken zijn behoorlijk, paar hele mooie covers die ertussen zitten. Geen wereldmirakels, maar dat verwachtte ik ook niet, mooie middelmaat