Mychael Danna - Lilies (1996)

Canada
Score
Label: Varèse Sarabande

1. Libera Me (3:00)
  2. Ave Verum Corpus (2:17)
  3. Kyrie (0:36)
  4. Kyrie II (3:27)
  5. Gloria (3:21)
  6. Lux Aeterna (1:42)
  7. Alleluia, Justus Germinabit (1:27)
  8. Sanctus I (0:50)
  9. Sanctus II (2:28)
  10. Benedictus I (0:38)
  11. Benedictus II (1:14)
  12. Lamentations of Jeremiah (6:49)
  13. In Paradisum (1:45)
  14. Dies Irae I (3:16)
  15. Dies Irae II (1:29)
  16. Pie Jesu (2:08)
  17. Libera Me (3:02)
  18. Agnus Dei (3:36)
neo (crew)
Agnes Dei, Libera Me, Kyrie (Eleison), Lux Aeterna, Sanctus, Dies Irae... Hoeveel requiems staan er wel niet op Aan alle titels te zien zeer, zeer interessant!

neo (crew)
Een lichte twijfel toen ik deze pas geleden voor het eerst hoorde. Deze masses zijn mij te bekend, en hoezeer zou dat dan nog indruk maken? Nou mede dankzij het meer dan uitstekende Hilliard ensemble koor en Danna eigen bij vlagen geweldige inbreng. Koos ook precies de goede boy soprano en wist vele stukken een uitzonderlijke cello gelaagde emotie mee te geven. De trompet die weerklinkt naast het koor bij 'Gloria' is weerzinwekkend mooi. De afwisseling van Latijnse masses als mede Gregoriaanse invloeden in Danna's score bewijzen maar weer zijn diversiteit. Schijnt een goede rol te spelen bij het toneelstuk wat in de film gedwongen wordt opgevoerd aan de Bisschop. Maar van Gregoriaans, tot aan Armeense bij de Egoyan samenwerkingen, tot aan Keltische en Iraanse invloeden bij The Sweet Hereafter... En dan is slechts een miniem gedeelte genoemd. 4.5 sterren