Aimee Mann - Lost in Space (2002)

Label: SuperEgo

1. Humpty Dumpty (4:01)
  2. High on Sunday 51 (3:15)
  3. Lost in Space (3:28)
  4. This Is How It Goes (3:47)
  5. Guys Like Me (3:12)
  6. Pavlov's Bell (4:27)
  7. Real Bad News (3:53)
  8. Invisible Ink (4:59)
  9. Today's the Day (4:42)
  10. The Moth (3:46)
  11. It's Not (3:27)
  12. Real Bad News [Live] * (3:39)
  13. The Moth [Live] * (3:31)
  14. This Is How It Goes [Live] * (3:38)
  15. The Scientist [Live] * (4:19)
  16. Invisible Ink [Live] * (5:07)
  17. Nightmare Girl * (3:49)
  18. Backfire * (3:15)
  19. Fighting the Stall * (4:04)
  20. Observatory * (4:19)
  21. It's Not (BBC) * (3:15)
Mijn favoriete nummers zij Invisible Ink, The Moth en It's not.
Dat wil niet zegge dat de rest van het album niet goed is. Het zijn stuk voor stuk prachtige liedjes.
De cover is prachtig. En de stripjes in het boekje zijn zo mooi en treffend. Je voelt gewoon de eenzaamheid en onverschilligheid, het gebrek aan lust for life.

Niet lang nadat ik deze cd had gekocht, had ik Aimee in de Melkweg gezien, en ze deed het hartstikke goed. Het viel me op dat ze in het echt zelfs nog mooier zingt.

Helaas heb ik Aimee nog nooit live mogen meemaken. Maar ik neem aan dat ze live nog mooier zou klinken!
Favoriete nummer van dit album blijft Invisible Ink. Hartstikke mooi...

Via de film Magnolia in contact gekomen met haar muziek, en was op slag diep onder de indruk van haar stem en teksten. Zo treffend en mooi gezongen. Naar aanleiding van dit album ook naar haar concert in de Melkweg geweest, waar ik nog meer onder de indruk raakte van haar, en op slag fan werd. Door haar indringende blik geeft ze nog een extra dimensie aan haar muziek. Dit album heeft een goede thematische samenhang en klinkt ronduit prachtig.

*Laura*
Waarom krijgt dit album zo'n lagere score t.o.v. Aimees andere albums? En dat terwijl er pareltjes als This is how it goes op staan!

avatar van bertus99
Ik luister al een tijdje naar deze zangeres en ben erg gecharmeerd van haar mooie sensuele stem en de gevoelige composities van haar songs. Een ware singer-songwriter, met een eigen stijl en dat is al heel wat vandaag de dag, want wat wordt er veel geimiteerd in de muziekwereld. Maar Aimee Mann is Aimee Mann en ik ken geen vergelijkbare zangeres in dit soort werk.
Van wat ik van haar ken vind ik Lost in Space toch de beste cd, het meest een eenheid in geluid en materiaal.
Invisible Ink, Lost in space,The Moth en vooral it's not zijn nummers die nooit gaan vervelen, voor mij

Thijssie024
Deze raakt altijd een wel hele diepe snaar. Veel depressief spul maar het is heerlijk om daar af en toe in te zwelgen, en daar draagt deze plaat aardig aan bij!

avatar van bertus99
Ja, heel mooi he Thijssie, toch wel de beste van haar. Ik ga hem gauw weer es opzetten

avatar van spruitje
Hup! Omhoog met dat gemiddelde voor deze misschien wel allerprachtigste van alle prachtige albums van Aimee Mann!!
Staat geen enkele missert op, dus...
5 sterren.

Aimee Mann time en ik dacht: laat ik haar beste maar eens opzetten. en "spruitje"heeft heeft helemaal gelijk. Er staan geen, echt, geen één zwak nummer nummer. Ik vind het zó knap hoe Aimee weer een geweldige cd uitbrengt zonder al teveel poespas en extra technische snufjes. Gewoon heerlijke recht toe, recht aan rock/pop. Guy's Like Me en Pavlov's Bells. WOW!!! Mensen, die Aimee Mann niet kennen meten maar eens gauw een inhaalslag gaan maken!!! Het feit dat John Lennon één van haar grote inspirators was geven de Beatlesfans helemaal een reden om Aimee nader te gaan kennen. Hele bekende riffs zul je dan ontdekken.

avatar van steven
this is how it goes..... echt onwijs mooi.
voor de rest een zeer consistente cd die het niveau van bachelor haalt. andere toppers : the moth , today's the day.
wel depressieve teksten hoor...

avatar van Shelter
vrij kort geleden in aanraking gekomen met dit album...klinkt erg goed. Ik stem nog niet..