Jazzanova - Of All the Things (2008)

Duitsland
Electronic / Jazz
Label: Verve

1. Look What You're Doin' to Me (3:01)

met Phonte

2. Let Me Show Ya (6:27)

3. I Can See (3:31)

met Ben Westbeech

4. Lie (4:32)

met Thief

5. Little Bird (6:05)

met José James

6. Rockin' You Eternally (4:43)

met Leon Ware en Dwele

7. So Far from Home (4:13)

met Phonte

8. What Do You Want? (4:47)

met Joe Dukie

9. Lucky Girl (3:34)

10. Gafiera (2:40)

met Pedro Martins en Azymuth

11. Morning Scapes (4:13)

met Bembe Segue

12. Dial a Cliché (4:14)

met Paul Randolph

Een verrassend nieuw album van Jazzanova. Dit album klinkt veel meer 'live' dan eerdere albums. De medewerking van meerdere gastvocalisten en het inhuren van een uitgebreid strijkers-ensemble geeft deze CD veel meer een band-gevoel. Het ongelofelijk catchy Let Me Show Ya, meteen de eerste single van het album, blijft lang in je hoofd hangen en kan zelfs een regenachtige zondag vrolijk maken.

avatar van platedraaier
Mmm, ik ben het maar gedeeltelijk met unitzero eens.
Ik vind juist die strijkers en de manier van produceren de boel erg glad maken.
Weinig jazz te ontdekken hier. Meer wat gladde popmuziek met nogal veel R&B en soul invloeden. Nr 4 is wel een leuk nummer, maar daarna weet Jose James behoorlijk de vaart eruit te halen.
Waarna het met nummer 6 ook niet echt beter wordt.
Dan komt "Phonte" weer langs voor de nodige portie R&B.
Om daarna toch maar weer naar het gladdere productiewerk terug te keren. Met nummer 11 en 12 eindigt de cd met lekkere wegluister muziek voor de late avond.

Nee, ik vind Jazzanova leuker als hij gewoon plaatjes aan elkaar mixt en de DJ speelt.

avatar van PaulieWalnuts
Ze proberen een jaren '60 soul geluid te creëren. Ik zie liever dat er nieuwe paden bewandeld gaan worden want de kwaliteit en originaliteit van toen bereik je toch niet meer.

avatar van shaadiq haynes
platedraaier schreef:

Die 'hij' zijn maar liefst 6dj's/producers die voor tientallen mensen geproduced of geremixed hebben, terwijl Phonte een erg intelligente en één van de hoogst aangeschreven rappers van de laatste jaren is. Volgens mij heb je niet echt goed naar dit album geluisterd; als je 'So Far From Home' de nodige portie R&B noemt is er echt iets mis met je...

avatar van o0.
o0.
platedraaier schreef:
Mmm, ik ben het maar gedeeltelijk met unitzero eens.
Ik vind juist die strijkers en de manier van produceren de boel erg glad maken.
Waarna het met nummer 6 ook niet echt beter wordt.
Dan komt "Phonte" weer langs voor de nodige portie R&B.

grappig dat nummer waarvan jij vind dat het de vaart uit de cd haalt, little bird van jose, is voor mij verreweg het beste nr van het album

avatar van Broem
Gisteravond Jose James live een prachtige uitvoering van Little Bird horen geven samen met een bigband orkest. Kippenvel. Wat een stem heeft deze man toch. Fantastisch. Maar eens op zoek naar het album.

avatar van jeroentjuhh
Ik was er ook Broem, was zeker 1 van de hoogtepunten. Kippenvel met een hoofdletter K inderdaad.

avatar van Poa
Poa
Zo te zien is dit nooit écht populair geworden, terwijl het toch enorm potentieel heeft voor een groter publiek. Zou dit in ieder geval wel op de radio willen horen, lekkere muziek.