Solo - Before We Part (2008)

Label: Excelsior

1. One Moment (3:42)
  2. Love Always Hopes (4:03)
  3. Save Me (3:14)
  4. Who Are You (4:16)
  5. Haven't You Heard the News? (3:26)
  6. Maria (3:09)
  7. Lost Weekend (3:47)
  8. Drunken Bed (3:25)
  9. Harmony (3:50)
  10. Started Out as Friends (3:58)
avatar van musicfriek
Hee, een nieuwe Solo. Leuk, ga ik zeker achteraan. Solopeople draai ik af en toe nog wel eens. Lekkere niks-aan-de-hand pop

Ik heb de man nu 2 keer live zien optreden en ik heb de eerste 2 albums best vaak gedraaid (ook zijn album onder de naam J Perkin). Toch zegt mijn gevoel dat ik het nu genoeg vind en ga ik er geen haastklus van maken om naar de winkel te rennen voor deze release hoe veel ik het Solo ook gun.

Ik wel.
Live zijn ze erg goed, maar het kan puurder, hopelijk lukt het ze hier.
Live is het een genot.

avatar van JoostBo
Onzin, het zijn nog steeds dezelfde mensen.

De plaat valt in zijn geheel hier te beluisteren.

(verwijderd)
Okey dan weet ik ook even niet hoe ik aan de info kwam.. zometeen maar eens luisteren..dank voor de link

De dalende lijn is bij Solo gewoon een feit: het debuut staat op 4,5 (zou achteraf gezien wel met een halfje minder af kunnen), toen de tweede een 4 en nu een 3,5.
Het is allemaal zo slecht niet, maar waar ik al bang voor was is een waarheid geworden: Solo doet me niet zo veel meer..... het kabbelt lekker voort, het zijn prima popliedjes maar het sprankelt niet voldoende meer om er echt heel hoog mee te scoren.
Gelukkig is het dan ook wel weer voldoende om mij hier en daar een glimlach te bezorgen (Lost Weekend) en heb ik me er prima mee vermaakt verder.

Het allemaal leuk. Melodieus zit het ook wel goed en na één luisterbeurt ben je niet ontevreden, maar ook weer niet in de wolken. Er staan ook wel nummers zijn, die eruit springen, Maria, Haven't You heard The News en Started Out As Friends. Waar ik zo bang voor ben is dat deze cd me heel snel gaat vervelen. Het is een beetje veel van hetzelfde en slecht is het niet. En dat is dan uiteindelijk mijn dilemma.Laat ik postief zijn en deze cd beginnen te waarderen met 4****, maar ik ben bang dat ik eerder een halfje naar beneden bij moet stellen dan naar boven

avatar van Martin Visser
Nog maar een keer geluisterd, maar klinkt best weer aardig. Solo gaat op zelfde voet voort, maar dit derde album klinkt toch net weer een beetje anders. Love always hopes en Maria troffen me meteen. Misschien dat ik deze plaat op waarde ga schatten als ik 'm vaker heb gehoord. Ik geef 'm in ieder geval de kans!

Ik blijf het toch wel een mooi album vinden , maar ga hem zeker niet te veel afspelen. Ben bang dattie dan toch gauw gaat vervelen , maar met de composities is niks mis

JoostBo schreef:
Onzin, het zijn nog steeds dezelfde mensen

Klopt als een bus maar Solo is momenteel echt weer solo en al in het voorjaar schijnt er een nieuw album uit te komen zonder pianist Simon Gitsels.

(verwijderd)
aah dan had ik toch ergens de klepel horen luiden

avatar van Mctijn
Mijn kennismaking met deze band. Klinkt niet slecht, maar kabbelt voor mijn gevoel iets teveel door zonder echt spannend of verassend te worden. 3*

Ik kwam op solo via last.fm. Zoals iemand al zei, lekker van die niets-aan-het-handje-pop. Ik vind het heerlijk.

Misschien ga ik solopeople zelfs daadwerkelijk kopen. (dat is het enige album dat ik niet kan vinden).

Pim
Prachtige plaat. Zijn beste tot nu toe.

avatar van oceanvolta
Prima album met 10 mooie popliedjes. Het enige kritiekpunt is dat het misschien saai is of teveel voortkabbelt. Verder is er weinig aan te merken op dit album. Wellicht is de 3,5* die ik dit album geef eigenlijk te weinig maar het doet me nu minder dan ten tijde van het debuut dat ik met 4* heb beoordeeld. Als ik nu naar het debuut luister dan word ik toch mee meer meegevoerd door de muziek op dat album dan door dit album.

Iemand die voor het eerst kennismaakt met Solo kan dit album wellicht net zo smaken als het debuut.