Janis Joplin - In Concert (1972)

Rock / Blues
Label: Columbia

1. Down on Me (3:07)
  2. Bye, Bye Baby (4:27)
  3. All Is Loneliness (5:46)
  4. Piece of My Heart (4:09)
  5. Road Block (3:00)
  6. Flower in the Sun (3:04)
  7. Summertime (4:46)
  8. Ego Rock (8:03)
  9. Half Moon (5:14)
  10. Kozmic Blues (5:45)
  11. Move Over (6:38)
  12. Try (Just a Little Bit Harder) (7:51)
  13. Get It While You Can (7:04)
  14. Ball and Chain (8:01)
avatar van Bashua
Heerlijke plaat!!

Harald
Klopt, onmogelijk hier drie favourite tracks te selecteeren. Het zijn gewoon 14 live parels

avatar van Lennon/Morrison
Harald schreef:

Je hebt gelijk 14 live parels maar get It While You Can steekt er toch bovenuit!

Harald
Lennon/Morrison schreef:

een van 14 parels

echt een top cd. het hele sfeertje, de stem. super!

Hmm, ik luister 'm vandaag voor het eerst en ik merk een bepaald gekras op onder Ego Rock. Hoort dit zo te zijn of ligt het aan mijn CD? Ik moet overigens zeggen dat de geluidskwaliteit me over het algemeen toch al behoorlijk tegenvalt van deze plaat. Toch jammer.

Ik ga voor de 3,5*; de uitvoeringen zijn allemaal goed, maar de matige geluidskwaliteit stoort mij toch nogal. Het gedeelte met de Full Tilt Boogie Band geniet mijn voorkeur.

Stijn_Slayer
Ik ga mee met de hoge beoordelingen. Ik ben helemaal niet zo'n Joplin fan, maar deze live CD vind ik echt geweldig!

Karl schreef:

Is op mijn exemplaar ook te horen. Ik ben het overigens met Stijn_ Slayer eens. Janis Joplin vind ik live aanmerkelijk beter te genieten dan op haar studio-opnamen.

avatar van Ducoz
Ik stoor me niet zo aan de kwaliteit, het zijn nou eenmaal opnames uit de jaren 60, die kunnen allicht niet concurreren met Live CD's van omstreeks 2010, bijna 42 jaar later. Echt ene heerlijke plaat!

Ik zou zeggen: gooi d'r eens een lekkere remaster tegenaan, want de barslechte geluidskwaliteit van de cd (bij die overzetting is duidelijk het een en ander misgegaan) staat het luisterplezier toch wel flink in de weg.

avatar van ZERO
Leuk live-album, waarvan de geluidskwaliteit jammer genoeg inderdaad wel tegenvalt. Voor mij persoonlijk ook jammer dat Bobby McGee ontbreekt, toch wel m'n favoriete Janis Joplin-nummer.