James Newton Howard - Treasure Planet (2002)

Score
Label: Walt Disney

1. Johnny Rzeznik - I'm Still Here (Jim's Theme) (4:13)
  2. BBMak - Always Know Where You Are (3:18)
  3. 12 Years Later (2:44)
  4. To the Spaceport (1:56)
  5. Rooftop (2:33)
  6. Billy Bones (2:26)
  7. The Map (0:59)
  8. Silver (2:40)
  9. The Launch (2:42)
  10. Silver Comforts Jim (3:23)
  11. Jim Chases Morph (3:18)
  12. Ben (2:32)
  13. Silver Bargains (2:58)
  14. The Back Door (4:19)
  15. The Portal (5:05)
  16. Jim Saves the Crew (4:37)
  17. Silver Leaves (5:08)
  18. Joost Zweegers - Ik Ben Hier * (3:42)
  19. Martijn Hagens - Ik Ben Nog Steeds Hier * (3:42)
  20. David Hallyday - Un Homme Libre * (3:43)
  21. Max Pezzali/883 - Ci Sono Anch'io * (3:43)
  22. Alex Ubago - Sigo Aqui * (3:41)
avatar van Justinx
Erg mooie cd. Wel een van de beste scores voor een film die ik ooit gehoord heb (samen met de OST van Pirates of the Caribbean). Heerlijk veel variatie -voor een score- en een supergoed openingsnummer van BBMak.

neo (crew)
Dat is dus een goede tip geweest. Het is nogal opzwepend werk, vol pracht actie stukken en spektakel alom. De vergelijking met swashbuckle meestercomponist Erich Wolfgang Korngold ligt voor de hand. Atlantis van Howard vond ik echter beter in evenwicht dan Treasure Planet. Hier zijn de komische stukken score minder goed in relatie tot het spektakel. De opbouw van Atlantis is grandioos.

Ik vond het wat tegen vallen. Het is wel een score voor tekenfilms. De 2 eerste nummers zijn wat minder. Er zitten actie en plezante nummers in.