Jill Scott - Who Is Jill Scott? (2000)

Alternatieve titel: Words and Sounds Vol. 1

Soul / R&B
Label: Hidden Beach

1. Jilltro (1:03)
  2. Do You Remember (4:43)
  3. Exclusively (2:05)
  4. Gettin' in the Way (3:56)
  5. A Long Walk (4:40)
  6. I Think It's Better (1:42)
  7. He Loves Me (Lyzel in E Flat) (4:45)
  8. It's Love (5:54)
  9. The Way (4:15)
  10. Honey Molasses (2:41)
  11. Love Rain (4:12)
  12. The Roots (Interlude) (0:57)
  13. Slowly Surely (4:35)
  14. One Is the Magic # (3:49)
  15. Watching Me (3:48)
  16. Brotha (3:27)
  17. Show Me (4:11)
  18. Try (4:02)
avatar van Dielie
al altijd willen aanschaffen, "Gettin' in the Way" is een adembenemend , fantastisch nummer!

avatar van tritri
gewoon chill. poetry met een goede beat. dit album luister ik al regelmatig sinds ik het kocht. jill scott is de shit! de albums die ze hierna uitgebracht heeft vind ik te chill.. deze is precies goed. alles lijkt in balans hier. en mighty mos doet ook nog mee op love rain.

avatar van FunkyMonk
heb het album niet maar Gettin in the way en A long walk klinken héél goed!

avatar van FunkStar
Het is een dame in het rijtje van Lauryn Hill, Erykah Badu & Angie Stone. Eigen sound, eigen geluid, eigen stijl.
Dit is echt een klassieker, haar teksten zijn geweldig, de muziek en beats zijn goed en haar stem...
Gettin' In The Way is het hoogtepunt van de CD!

avatar van Biemo
Ook mooi: de productie van Dj Jazzy Jeff. Prachtig geluid.

FunkStar schreef:
Gettin' In The Way is het hoogtepunt van de CD!

Ik vind
1) dat ze dus niet in dat rijtje thuis hoort, juist omdát het haar eigen stijl is en bovendien is zij dichteres en dat hoor je duidelijk in de lyrics terug - haar teksten zijn heel heel sterk en ook heel puur, omdat het zo persoonlijk is
2) Getttin' In The Way is nu juist de meest commerciele; wel lekkere beat, maar deze tekst is bij verre de minste. Het is duidelijk dat ze hier een hit mee wilde scoren.
Su-per-album.

avatar van Reijersen
Van alle 3 de studio-albums van Jill Scott vind ik dit toch de minste. Het geheel is mijn inziens niet constant genoeg, in vergelijking met Volume 2 en 3.
Staan fantastische nummers op en Scott overtuigd zeker met haar stem, maar ik hoor ook teveel vullers.

avatar van woenie
Beste van Jill Scott... Lekker dromerig. Voor mij live een van de beste performances die ik heb gezien. Vooral het nachtconcert in Paradiso. En laatst met NSJ was weer heel goed. Haar stem en uitstraling zijn fenomenaal.

avatar van Niek
Reijersen schreef:
Grappig, heb juist exact het tegenovergestelde. Juist doordat dit album mijn inziens het meest constant is, acht ik deze de beste.

Nicci
Dit album komt wat laat op gang. Pas vanaf 'i think it's better' komt het album echt op gang.

avatar van Niek
Vind de binnenkomer Do You Remember hét nummer van de plaat, gevolgt door A Long Walk.. Die komen allebei voor I Think It's Better .
Verschil moet er zijn.

Nicci
Ach, ik vind dit bij vlagen goed, maar vaker ontstijgt het de gemiddelde R&B plaat niet. Dat doen latere albums van haar zeker (om nog maar te zwijgen van haar live-optredens!).

avatar van pureshores
lekker ontspannen plaat met een zeker spanningsveld. Het ontstijgt rnb met een vleugje jazz en een aanwezige beat die voorttikt zonder in adhd beats of te slome achtergrondmuzak te verzakken.
Aan de teksten is zeer veel aandacht besteedt. Het nummer Gettin in the way is een wat verwarrend visitekaartje want zeker in mindere mate representatief, maar de tekst is wel leuk venijnig. He loves me vind ik zelf een zeer leuk nummer, net zoals A long walk en It's love, wat ook door Goldtrixx is bewerkt.
Op het eind moet je doortappen naar track 44 om nog 2 bonustracks te horen.
De produktie is oa van Jazzy Jeff (ja die van the Fresh Prince)