Nicola Conte - Rituals (2008)

Italiƫ
Jazz
Label: Emarcy

1. Karma Flower (4:02)
  2. The Nubian Queens (6:19)
  3. Like Leaves in the Wind (4:49)
  4. Love In (4:51)
  5. Awakening (5:50)
  6. Paper Clouds (4:07)
  7. I See All Shades of You (5:50)
  8. Macedonia (7:05)
  9. Song for the Seasons (3:32)
  10. Red Sun (4:42)
  11. Black Is the Graceful Veil (4:59)
  12. Caravan (5:37)
  13. Rituals (7:35)
avatar van dennuz
Vandaag per toeval deze cd gekocht bij de plato!
Ik was op zoek (zoals wel vaker ) naar leuke cd`s (bij voorkeur op de tafels...omdat de prijs me erg bevalt). Deze cd stond op een lekker volume te draaien in de zaak. Heb volgens mij 5 nummers beluisterd. Ik was gelijk verkocht. Wat een te gekke muziek. Heb de cd direct meegenomen. Ben nu met de tweede tweede luisterbeurt bezig...in een woord ...fantastisch!

avatar van djarend
Echt goede plaat van deze geweldige jazz man. Hij speelt zelf gitaar en heeft een keur van klinkende namen meegenomen zoals José James, Till Brönner & Greg Osby. Na cd's op het fantastische Schema en 1 op Blue Note nu op Emarcy. Hij klinkt iets commercieler dan anders, maar daarom niet minder. Mijn favoriet is The Nubian Queens met José James.
Ook te koop bij alle Velvet Music winkels (ff reclame maken) zonder de ervoor

avatar van heicro
Inmiddels de nieuwe van Gare du Nord "Love For Lunch" menig maal beluisterd.
De muziek van Nicola Conte heeft wel enige gelijkenis, maar dan veel beter.
Dit is inderdaad een lekker swingende en prettig in het gehoor liggende cd.

avatar van djarend
heicro schreef:
Inmiddels de nieuwe van Gare du Nord "Love For Lunch" menig maal beluisterd.
De muziek van Nicola Conte heeft wel enige gelijkenis, maar dan veel beter.
Dit is inderdaad een lekker swingende en prettig in het gehoor liggende cd.

Veel en veel beter dan Gare du Nord, minder plastic en kitsch. Tegenwoordig te koop voor slechts 8.99

avatar van LeRoi
Plaat die voor mij elke draaibeurt steeds meer groeit.
Bespeel zelf geen instrument maar hoor aan deze plaat wel dat dit niet 'de minsten' zijn. Ook 2008-topper Jose James speelt/zingt op deze plaat mee. Zijn 2008-plaat (The Dreamer) vind ik echter wat wegzakken en inmiddels is deze hem ontstegen.