t.A.T.u. - Vesyolye Ulybki (2008)

Alternatieve titel: Happy Smiles

2. Beliy Plaschik (3:14)
  3. You and I (3:16)
  4. Snegopady (3:15)
  5. 220 (3:07)
  6. Marsianskiye Glaza (3:10)
  7. Chelovechki (3:27)
  8. Vesyolye Ulybki (2:05)
  9. Running Blind (3:40)
  10. Fly on the Wall (3:59)
  11. Vremya Luny (3:23)
  12. Ne Zhaley (3:06)
avatar van Papartis
De nieuwe, langverwachte t.A.T.u.
Weer een afwisselend album met lekkere pop/rock nummers maar ook stevige Electronische dance.
Zowel nummers in ht Russisch als in het Engels.

avatar van Waste Management
Deze album is de russische versie
De Engelse versie komt pas in 2009 uit tegelijke tijd met de film You and I (Finding t.A.T.u.)

Ondanks de lange afwezigheid van t.A.T.u., hebben ze toch een album gemaakt wat sterk lijkt op eerdere albums. Dit schijnt de Russische versie te zijn, maar toch bevat deze plaat ook 3 Engelse nummers?
Uiteindelijk valt ie me niet tegen. 3,5*

3 Engelse nummers ja

avatar van Jacobgallagher
Ik blijf gewoon een zwak houden voor deze twee prachtige Russische dames. Ook op dit album staan weer lekkere pakkende popnummers, eerste single 'Belly Plaschik' ('White Robe') en vooral 'Fly On The Wall' zijn gewoon fantastische songs.

avatar van Waste Management
White Robe, You and I, Running Blind en Fly on the Wall zijn fantastische nummers

avatar van NewYorkCityLight
You And I is gewoon All About Us part II, geen aandacht aan besteden dus.

Fly On The Wall is een prachtig nummer.

avatar van NewYorkCityLight
3* voorlopig. Misschien ben ik te voorbarig maar het klinkt allemaal heel mooi. Ik had niet verwacht dat de russische nummers me zo konden boeien. Ook de instrumentale nummers zijn prachtig!

Favorieten:
- Intro
- Snegopady
- Fly On The Wall

NewYorkCityLight schreef:
You And I is gewoon All About Us part II, geen aandacht aan besteden dus.
Waarom niet?, You and I is net zo fantastisch als All About Us

avatar van NewYorkCityLight
Ja klopt wel, het is alleen zo'n herhaling. Maar het is ook geen slecht nummer...

Dit album was een soort sweet surprise van t.A.T.u. ze weten elektronische rock muziek PERFECT! te combineren. De russische nummers zjin prachtig, de engelse nummers zijn heerlijk, de instrumentale zijn geweldig.

Een echt come-back album voor t.A.T.u, vind ik. Als het album in het engels komt zal ik het waarschijnlijk niet beluisteren, ik wil immers niet dat de russische tracks hun ''magic'' verliezen.
Dit album is veel beter dan Dangerous and Moving en 200 km/h In The Wrong Lane, Julia en Lena hebben op het goede paard gewed.

Als mijn gedachten over dit album niet veranderen zal mijn stem van 3,5* verhoogd worden.

Waarom heb jij eigenlijk geen stem uitgebracht Waste Management? En wat vind jij van dit album?

avatar van Waste Management
Ik vind alleen de engelse nummers goed, maar ik wacht verder op de andere engelse nummers die nog moeten verschijnen, wacht eigenlijk op het engelse versie van het album en daarom breng ik hier geen stem uit

avatar van Mandylion
Ik weet niet helemaal wat ik hiervan moet zeggen. Happy Smiles bevat leuke geluidjes en af en toe best aparte en boeiende nummers, alleen het is zo leeg allemaal! Veel nummers hebben dezelfde opbouw, en stoppen op een raar moment, zo van: "Laten we hier maar stoppen, anders wordt het te lang", terwijl dat juist niet pakkend is; veel beter was geweest om nog even een refrein of outro toe te voegen en zo een indruk achter te laten, dit is wat indrukloos allemaal. Het lijkt wel expres dat er steeds is gestopt, want op 3 nummers na zitten ale nummers tussen de 3:00 en 3:30 van lengte, en de twee nummers daarboven zijn inderdaad juist volle nummers die af zijn en pakken! Less is niet per definitie more! En t.A.T.u. kan het echt wel, want Perfect Enemy bijvoorbeeld vind ik een volledig en boeiend nummer. Dat wil niet zeggen dat alle nummers langer zouden moeten zijn dan 3:30, want Loves Me Not vind ik ook boeiend en is ook een kort nummer. Er had misschien wat meer inspiratie bij het album Happy Smiles mogen kijken. De intro is mooi, maar toen ik in Ne Zhaley, aan het eind van het album, bijna precies hetzelfde opnieuw hoorde, maar dan met tekst, dan denk ik "dat had niet gehoeven". Is het soms om ruimte te vullen omdat het zo'n kort album is?
Er zijn ook goede dingen: sterke nummers vind ik Beliy Plaschik, Running Blind en Fly on the Wall, volledige nummers met begin en eind die blijven boeien. Vooral Fly on the Wall is echt goed. Chelovechki en Vremya Luny zijn leuk en apart, maar hiervoor geldt mijn eerder genoemde kritiekpunt. En een ballad als Marsianskiye Glaza mist totaal de emotie die we van t.A.T.u. toch wel gewend zijn uit de vorige albums.
Al met al best een leuke cd om eens op te zetten maar niet echt een bijzonder album, eerder gewoon af en toe als je iets lekker elektronisch wilt horen, want dat bevat Happy Smiles genoeg.

avatar van NewYorkCityLight
Wat je zegt, over dat Ne Zhaley dezelfde opbouw heeft met die muziek vond ik ook erg jammer, de Intro was juist zo ontzettend mooi! Ze hadden beter iets anders kunnen verzinnen voor Ne Zhaley.
Trouwens, ze flikken hier hetzelfde trucje als bij D&M. Toen had D&M ook precies de intro van het album als intro.

Ik ben het niet eens met het feit dat Perfect Enemy een boeiend nummer is, want hoe mooi het ook is, het wordt ontzettend uitgerekt met die lange intro die outro en het stuk dat tussen 2e en 3e refrein inzit. Wat dat betreft vind ik het juist wel goed dat de nummers wat minder lang zijn en meestal maar 2 refreinen hebben.

Ik heb de score met 0,5 punt verhoogd, wat ook meteen betekent dat dit album de enige is met 4,0 sterren en het album is dat ik het hoogst heb gewardeerd.

Ik zit ontzettend te twijfelen want je mag maar 3 favorieten kiezen en ik moet nu kiezen tussen Intro, Beliy Plaschik, Snegopady en Fly On The Wall.

avatar van Mandylion
Daar zit wel wat in, wat je zegt over Perfect Enemy. Dat was me eigenlijk nooit opgevallen, maar ik stoor me er ook niet echt aan, het geeft wel een sfeer aan het hele nummer vind ik.
Bij Dangerous & Moving is het inderdaad ook zo'n herhaling, alleen kende ik het nummer Dangerous & Moving al voordat ik het intro voor het eerst had gehoord, dus daarom had dat bij mij een ander effect.
Het kan ook even zijn dat het nog even wennen is, dit album, dat zal de tijd moeten uitwijzen...

avatar van Kelzo
1,5
Minder goed dan Dangerous and Moving, nog steeds een erg goede cd

Favorieten: Running blind en Fly on the wall

avatar van Waste Management
Jammer dat ze de engelse versie van het album Happy Smiles niet uitbrengen

avatar van NewYorkCityLight
Die komt dit jaar uit, op dezelfde dag als deze, alleen dan precies een jaar later. Tenminste, als het niet weer uitgesteld wordt.

Ze gaan toch solo?

avatar van Waste Management
ik heb hier een link van de engelse versie van Snegopady, Snowfalls.

[modknip - geen downloadlinks aub]

avatar van NewYorkCityLight
Ik vind het echt raar dat ze solo gaan (naja, ze staan eventjes op ''hiatus'' status). Alsof ze ooit zoveel succes zullen hebben.

Ik vind dat ze gewoon moeten doorwerken in deze stijl. Pop en Electronic gemixt, is een aparte stijl, maar hij werkt echt heel goed. Dit is zonder twijfel het beste album van t.A.T.u, en een van de beste die ik ken! Ik moet er nog steeds achteraan want hij is nergens te krijgen en ik wil eigenlijk wel mijn support tonen door hem in huis te hebben (wel de russische versie natuurlijk!)

De Intro is mijn favoriete nummer en Ne Zhaley is mijn minst favoriete nummer.
Maar alle nummers zijn van zeer hoog niveau. Ik had gehoop dat t.A.T.u. hiermee het succes weer terug zou krijgen, ondanks dat het hun minst commerciele release tot nu toe is.

I think this album is ahead of its time.

Redelijk kort maar wel weer een heel goed album. Hun Engelse liedjes vind ik iets minder. Er waren in het begin n een 4 tal nummer dat ik al kende, geen idee van waar. Beliy Plaschik kende eik al en vind ik wel redelijk goed. Het intro nummer was ook hele mooi.