Late Night Tales: Matt Helders (2008)

Rock / Hip-Hop
Label: Azuli

1. Goblin - Connexion (3:13)
  2. Viktor Vaughn - Vaudeville Villain (2:31)
  3. Yamasuki - Yama Yama (2:12)
  4. Zeph & Azeem - Play the Drum (3:26)
  5. DJ Format - Charity Shop Soundclash (3:44)

met Aspects

6. Little Barrie - Free Salute (3:45)
  7. The Black Keys - Thickfreakness (3:35)
  8. Matt Helders - Dreamer (3:49)

met Nesreen Shah

9. The Stooges - Dirt (2:09)
  10. Johnny & The Hurricanes - Sheba (2:21)
  11. Modeselektor - The Dark Side of the Sun (3:34)

met Puppetmastaz

12. Mos Def - Ms. Fat Booty (4:03)
  13. Luniz - I Got 5 on It [Original Clean Short Mix] (4:02)
  14. The Coral - Grey Harpoon (2:11)
  15. Minnie Riperton - Reasons (3:20)
  16. Roots Manuva - Dreamy Days (4:19)
  17. Ty - Break the Lock (3:45)
  18. Simian Mobile Disco - I Believe (3:17)
  19. The Rapture - Olio (6:55)
  20. Alex Turner - A Choice of Three (3:16)
avatar van Montorsi
Wat moet dit nou voorstellen, een party-pop/rock cd met de naam van Arctic Monkeys?

avatar van Tribal Gathering
Van de website van Studio Brussel

Matt Helders, de drummer van Arctic Monkeys heeft zijn eigen compilatie samengesteld in de bekende reeks 'Late Night Tales'. De cd verschijnt op 27 oktober.

Matt was zelf DJ voor hij begon te drummen bij Arctic Monkeys. Op zijn Late Night Tales vind je tracks van DJ Format, Luniz, Mos Def, The Black Keys en The Coral. En als uitsmijter is er 'A choice of three', een verhaal geschreven en verteld door Alex Turner, de zanger van Arctic Monkeys.

Dit lijkt me een beetje een dubieuze toevoeging.

avatar van Dystopia
Late Night Tales (voorheen Another Late Night) is een serie mix-albums, samengesteld door bekende artiesten die een compilatie hebben gemaakt van hun favoriete muziek die als inspiratie heeft gediend om zelf de muziek in te gaan. Er bestaan al meer dan 20 albums in deze serie en een aantal daarvan is m.i. zeer de moeite waard, zoals de Late Night Tales die door Air is samengesteld.

Zie: http://en.wikipedia.org/wiki/Late_Night_Tales

en

avatar van Montorsi
Mja om dat dan op naam 'Arctic Monkeys' aan de site toe te voegen, lijkt me niet helemaal juist.

Zo staan alle Late Night Tales hier op de site. Sowieso alle mixCD's (al is deze niet gemixt, denk ik). Het is een verzamelaar uit hun naam.

Bij Air - Late Night Tales wist iemand het mooi te verwoorden:

Het is idd een gewone compilatie samengesteld door de heren van Air. Het idee erachter is dat men zijn of haar "roots" weergeeft. Of te wel op deze compilatie staat de muziek waar Air door is beinvloed en zonder de muziek van dit album had Air dus niet bestaan of heel anders geklonken. Leuk idee.

Waar hier Air staat, kun je dus Arctic Monkeys/Matt Helders invullen.

avatar van luc011190
Tribal Gathering schreef:

Dit lijkt me een beetje een dubieuze toevoeging.

Ik vind er weinig dubieus aan eerlijk gezegd.

Is dit trouwens aan elkaar gemixt of niet?

avatar van KidChino8
Om dit arctic monkeys te noemen is echt FOUT. De enige man die achter de artiestennaam moet zitten is matt helders.

Nick O'Malley, Jamie Cook hebben hier niets, maar dan ook niets mee te maken.
Helders is de enige die samenwerkt met roots manuva, fatboy slim, enzo,..

nijme255@adsl
Leuk voor Matt maar dan voor eigen gebruik, lijkt me.
Ik breng mijn samengestelde cd'tjes toch ook niet uit?
Alleen omdat hij in een band speelt, die een aantal goede nummers gemaakt heeft? Gaat mij in ieder geval wat te ver.

Aloanator
Niet helemaal juist om deze cd onder de naam "actic monkeys" te zetten als er niet één nummer van hen opstaat...

avatar van laboomzaa
En hier krijgen ze geld voor??? Of doneren ze dat??

avatar van J.J. Wever
Wat een kinnesinne allemaal!
Late Night Tales (net zoals Back To Mine en Under The Influence), blijft een fantastisch concept, je leert de smaak kennen van je favoriete bandjes of artiesten. The Stooges, The Black Keys en The Coral op 1 cd, waar vindt je dat nog. Ik verheug me alweer op de volgende Late Night Tales van The Cinematic Orchestra.

avatar van platedraaier
Om even de veronderstelling van Herman onderuit te halen en de vraag van luc011190 te beantwoorden: Deze cd is wel aan elkaar gemixed.

En ik vind het nog leuk ook. Ondanks dat het niks met Arctic Monkeys te maken heeft, vind ik het wel een erg vindingrijke verzamelaar met erg goeie nummers.
Over smaak valt niet te twisten, maar Matt Helders heeft wat mij betreft een erg fijne smaak. Heerlijk divers en op de één of andere manier luistert het heerlijk weg.

avatar van Antie
Die remix van "dreamer" had er van mij toch mooi tussen uit gebleven

Ik ben Arctic Monkeys fan en breed geïnteresseerd in muziek, dus daarom dacht ik: ach ja, ik geef 'm een kans deze Late Night Tales met de muzikale roots en favorieten van Matt Helders. En wat ben ik blij dat ik dat gedaan heb. Zelden een verzamelalbum meegemaakt dat zo divers was en toch een mooi geheel vormt, waar zoveel onbekende steengoede tracks op staan en maar weinig mindere nummers.

Alles bij elkaar heeft het ook nog eens een prachtsfeer met nummers die komen uit de tijdspanne vanaf 1971 tot 2008 plus zelfs nog een heerlijk instrumentaal nummer uit 1960. En het is prima aan elkaar gemixt, alle pop / rock / hip hop en dance muziek. Interessant voor Arctic Monkeys fans is het fantastische nummer van Little Barrie: Free Salute uit 2005. Wie zou nou door wie zijn geïnspireerd? Ook opvallend goed: The Coral met Grey Harpoon.

Geweldig album!