The Subs - Subculture (2008)

Belgiƫ
Dance
Label: Lektroluv

1. Music Is the New Religion (4:32)
  2. Kiss My Trance (5:03)
  3. Papillon (4:50)
  4. My Punk (5:04)
  5. Albatross (4:30)
  6. In Cold Blood (6:39)
  7. Breathe (4:44)
  8. Fuck That Shit (5:27)
  9. From Dusk Till Dawn (6:34)
avatar van Zwammer
Waarom Naked Jack er niet op staat is mij een raadsel en wat klinkt die 'cover' van The Prodigy slecht zeg. Beste nummer vind ik Fuck That Shit en ook de openingstrack is erg goed. Helaas wisselt het niveau nogal en daarom geef ik vooralsnog 2.5*.

Naked Jack vind ik niet erg want ik vind dat echt een vreselijk nummer .
Ik vind het een zeer goed klinkende cd ,beter dan ik had verwacht alleen jammer dat subtracktion er niet op staat.

Ps.Volgens mij hebben ze Subculture op hun eigen label uitgebracht (Buffalo Beats).

avatar van Ollie
Substraction is ook wel een beetje te oud om op hun album te zetten vind je niet? 2006.. alhoewel fuck that shit en kiss my trance ook al wel tijdje bestaan! Vind t allemaal wel lekker klinken: Music Is The New Religion is de nieuwe fuck that shit iniedergeval, heerlijk nummer zeg!

vondeich
Ik wist niet dat er een album uit was... Aangename verassing, want Kiss my trance en fuck that shit zijn echt wel vette nummers!!

avatar van Antie
Ontbreken zelf 2 toppers
"Arpolis" en "you make me spill"

avatar van Mr. Digitalized
Jammer idd dat sommige oudere nummers ontbreken. Toch een 3,5 waard vind ik. @Fifino: ter info, het album zit op Lektroluv's label.

E2B
Ik had toch wat meer verwacht van dit album. Ik heb the subs al vaak life gezien en blijkbaar is het studiowerk niet echt iets voor hen. Persoonlijk vind ik dat sommige nummers echt "ondansbaar" zijn.

Beste nummers: Kiss My Trance, Fuck That Shit en Music is the new Religion. (de "cover" van the prodigy is inderdaad minder).

avatar van Onderhond
Music Is The New Religion

Cherrymoon Trax leeft blijkbaar weer, net als een hoop andere early 90 klassiekers. Wel zo'n beetje wat die revival al gebracht heeft. Geniaal nummertje. Maakt mij op zich wel benieuwd naar de rest van het album.

tuktak
de eerste 2 keer draaien klinkt dit album wel lekker (lees: catchy), daarna zakt het concept als een kaartenhuis in elkaar door het gebrek aan diepgang. leuk voor de dansvloer als je met je zatte harses tig pillen naar binnen hebt gewerkt, voor de iets veeleisendere luisteraar een stuk minder interessant.

avatar van Sander14
Ik had gehoopt dat ze al hun oudere nummers ook op dit album zouden plaatsen, aangezien het hun eerste album is.
Helaas isdit niet zo en ontbreken toppers als 'You make me spill', 'Arpolis', 'Substraktion' en 'The origin'.
Ondanks dat, nog een deftig album maar het kon beter.

vondeich
Nergens echt verrassend, maar ook nergens echt slecht. En enkele toppers aanwezig zoals al eerder vermeld.
p.s. die cover van prodigy is idd erg slecht..

avatar van Ollie
From Dusk Till Dawn ies geweldig, had deze plaat eigenlijk nog geeneens ontdekt! Maar wat een knaller zeg, misschien nog wel sterker dan music is the new religion! Topper.

Vind er weinig aan. Afgezien van de twee hitjes Kiss My Trance en Fuck That Shit die ik overigens ook alweer 1.5 jaar ken Een goed nummer die ik nog niet kende is eigenlijk alleen Papillon de rest doet me vrij weinig tot helemaal niks. Het is voor mij denk ik net niet hard/snel/electro genoeg.

avatar van Ploppesteksel
Luister dan nog maar een paar keer, aangezien het net Kiss My Trance & Fuck That Shit zijn die je al kent
Music is the New Religion (met trouwens een geweldige videoclip) en My Punk zijn ook geweldige nummers.

avatar van Ploppesteksel
Music Is the New Religion blijft voor mij de beste danceschijf van het moment ! Geweldige clip ook

0,5
Dit is de grootste klucht uit ons land van de laatste jaren. DJ's zonder enig gevoel voor muziek, monotone baslijnen, verschrikkelijk saaie ritmes en nergens, maar dan ook nergens een iets of wat boeiende harmonie. Onlangs live gezien en mijn vermoeden werd bevestigd dat het om pure aanstellerij gaat. 't Is alleen maar goed geproduced, maar typisch aan zulke muziek is dat ze heel snel zal worden vergeten. Muzikanten die DJ worden geeft meestal iets extra, maar omgekeerd...

avatar van Antie
Hmm moeilijk om hier een cijfer op te geven.
Staan wel enkele leuke nummers op dat zoals al eerder gezegd
op de dansvloer heel lekker zijn.
Maar om heel het album aan 1 stuk te beluisteren zegt het me niet echt iets.

avatar van dielinquent
Klingsor schreef:

nou dat vind ik toch erg ver gaan. Ik vind het nou juist wel een erg leuke stijl die ook lekker rauw en niet te gelikt klinkt. Ik mis wel het album gevoel op deze plaat, dat wel. Met name ook omdat ik al 3 nrs kende voor dit album uitkwam. Maar ik vind het een fantastische mix van electro, trance (waar ik normaal niet van hou) en rock. En vooral live overtuigen de heren in mijn ogen dus wel. Daarbij zijn 2 van de 3 heren dj, en is de 3e (papillon) altijd gewoon muzikant geweest en ook in dit project het muzikale brein.

avatar van peterb
Kiss my trance

avatar van Flammazine
Klingsor schreef:

Ik geef je gelijk wat een groot aantal tracks op deze plaat betreft,Music...bvb is een feestnummer,euforisch melodietje,maar de sample is al 100 000 keer gebruikt(al klinkt hij hier wel 'fris'),en is gewoon te saai om helemaal uit te zitten. Na een minuut wil ik de meeste nummers skippen. Uitzonderingen zijn Kiss...,In Cold Blood en From Dusk Till Dawn My Punk klinkt ook wel vet in de wagen,lekker stozuigen!

Vet geproduceerd,zoals je zegt,inhoudelijk misschien wat te plat. Maar bon,het is een feestplaat. En nog altijd een pak beter dan die van Shameboy imo.

Een royale 3.5 *

misterwhite
Erg leuke en aangename muziek.

Samen met Shameboy vind ik dit de beste Belgische muziekanten in het genre. Veel leuke en verassende nummers bv. Kiss my trance en Music is my new relegion.
Het tempo van de muziek is perfect en het is ook lekker swingend maar ook best sfeervol.

Zeker een geslaagd album

avatar van Sandow
Geslaagde en niet te ingewikkelde beats, meer verwacht ik niet. Beter dan Shameboy wegens minder eentonig, al kan je beide artiesten ook niet vergelijken. 4 sterren.

avatar van VanDeGriend
Berichten verplaatst naar The Subs

Leuk album, spijtig van die Breathe cover.

avatar van Pepino
De eerste drie nummers zijn top!
F**k That S**t en From Dusk Till Dawn zijn nice!
De overige nummers zijn meh...