Kool & The Gang - In the Heart (1983)

Soul / Pop
Label: De-Lite

1. In the Heart (3:55)
  2. Joanna (4:21)
  3. Tonight (3:54)
  4. Rollin' (3:13)
  5. Place for Us (3:43)
  6. Straight Ahead (3:32)
  7. Home Is Where the Heart Is (3:51)
  8. You Can Do It (4:10)
  9. September Love (4:41)
  10. Joanna [Single Version] * (4:02)
  11. Tonight [AOR Mix] * (4:31)
  12. (When You Say You Love Somebody) in the Heart [Single Remix] * (3:51)
  13. Straight Ahead [12" Long Version] * (4:51)
  14. Ladies Night [Promotional 12" '83 Remix] * (7:05)
  15. Tonight [12" Dance Mix] * (6:17)
avatar van Snakeskin
1,5
slappe hap plaat. Na deze is het nooit meer wat geworden met Kool en zijn gang.

avatar van principal2000
Aardig popalbum van Kool & The Gang. Joanna is het grijsgedraaide suffe hitje van dit album. Maar nummers als In The Heart, Tonight en Straight Ahead zijn erg vrolijke popnummers. Op You Can Do It worden van die irritante robotstemmetjes gebruikt.

avatar van Madjack71
Aardig...maar ook niet meer als dat. Er staan een paar liedjes op die vaart in zich hebben en weten te overtuigen; In the Heart, Tonight en op kant B; Straight Ahead. Doe daar ook nog Joanna bij, die binnen de hokjes, toch wel leuk is om weer eens te horen, maar dan houd het eigenlijk wel een beetje op. De funk, soul met zweetdruppeltjes van weleer is ingeruild voor opereren binnen de kaders en dat is wel jammer.
Vooral kant B heeft na Straight Ahead een evangelie sfeertje over zich, die ik kan accepteren en waarderen van een Stevie Wonder of Marvin Gaye, maar door Kool en zijn Gang helaas niet wordt voortgezet.

avatar van Poeha
Tonight blijft HET lekker rockende/swingende nummer van Kool & The Gang naast Misled van het volgende album "Emergency" uit 1984.