Kool & The Gang - Open Sesame (1976)

Funk / Soul
Label: De-Lite

1. Open Sesame (3:49)
  2. Gift of Love (4:10)
  3. Little Children (5:30)
  4. All Night Long (3:56)
  5. Whisper Softly (6:06)
  6. Super Band (4:56)
  7. L-O-V-E (3:26)
  8. Sunshine (3:30)
  9. Open Sesame (Groove with the Genie) [Single Version] * (4:28)
  10. Super Band [Single Version] * (3:22)
  11. Open Sesame (Groove with the Genie) [Promotional 12" Special Disco Version] * (8:44)
Kool & The Gang zijn een prima Funk/Soul band, zeker in de jaren '70. Dit is één van hun betere LP's. Er staan heel wat fijne nummers op, maar helaas ook een enkele mindere (Little Children, Whisper Softly). De sterke titelsong is natuurlijk het bekendst en Gift of Love daarna is een lekker funky nummer. Super Band is mijn favoriet: wat een heerlijk swingende song is dat, ook de instrumentale afsluiter Sunshine doet dat. De hoes is ook weer fraai, dus voor funk fans toch zeker aan te raden.