Killing Joke - The Original Unperverted Pantomime (2008)

Label: Eastworld

7. Animal (3:10)
  8. Change (4:21)
  9. Nuclear Boy (3:19)
  10. Turn to Red (3:52)
  11. Malicious Boogie (3:05)
  12. Wardance (3:48)
  13. Are You Receiving? (5:09)
  14. You're Being Followed (5:44)
  15. Bodies (2:40)
Deze CD versie van the Unperverted Pantomime (niet Pantomine) is afkomstig van de oorspronkelijke bootleg cassette uit 1983 en heeft een veruit slechtere geluidskwaliteit dan de de eerdere Pantomime CD met een selectie van bovenstaande live tracks.
Op deze release staan alle songs die gespeeld werden op de oudste KJ live opname uit 1979. Dat zijn songs 5 t/m15.
Songs 1 t/m 4 zijn de 3e Peel Session van eind 1981, in een bijzonder slecht geluid (de Peel Sessions 79-81CD klinkt 100x beter), en deze tracks zijn toegevoegd omdat die nu eenmaal ook op de bootleg cassette stonden.
Er is een versie van deze Unperverted Pantomime met een bonus DVD met een video registratie van een concert in Philadelphia in 1981. De veruit beste video uit hun beginperiode. Beter dan dit bestaat niet.

avatar van vigil
Met een betere geluidskwaliteit was dit met gemak een 3,5* kunnen zijn.

avatar van E-Clect-Eddy
Ik zie deze vandaag staan tussen de aanbevelingen op Spotify, uit op Killing Joke Records met een mooiere hoes.

Alleen ontbreekt de afsluiter.

avatar van E-Clect-Eddy
Tsja, de geluidskwaliteit van het live optreden is die van de betere cassettebandje einde van de 70s. Vooral de eerste nummers lijden daar onder... naast dat de band nog op stoom moet komen.

Maar in alle opzichten is het geluid en de maniakale sfeer van Killing Joke daar al te horen op deze opname uit 1979. Ook zijn de nummers behoorlijk ver uitgewerkt ten opzichte van de versies die op de studio-albums verschenen in de jaren hierna, zoals Wardance.

Het ontbrekende nummer Bodies blijkt de enige cover te zijn die KJ ooit heeft vastgelegd, origineel van Sex Pistols. Volgens Discogs een encore van het live optreden maar waar Jaz niet de zang doet.