Energy Orchard - Shinola (1993)

Label: Essential

1. Coming Through (4:34)
  2. Madame George (6:01)
  3. Atlantic City (3:40)
  4. Stay Away (4:21)
  5. Don't Fail Me Now (4:19)
  6. In My Room (3:08)
  7. Seven Sisters (4:24)
  8. The Star of the County Down (3:30)
  9. London Fields (4:08)
  10. Big Town (4:54)
  11. I'm No Angel (3:07)
Na mijn redelijk uitvoerige reactie op hun debuut is deze dan hun absoluut beste ja. Op en top Irish, cover van Van the Man, Madame George en rockers als Coming thru, Seven Sisters, the Star of the County Down een heuse wereldplaat dus. Maar helaas helaas is die wereld nogal onrechtvaardig. Ook deze dus, go check it out.

avatar van Rainmachine
Ik zie dat ik bij dit album nog niets gepost heb, dat moet even recht gezet worden Wederom een bijzonder album van mijn favoriete Ierse band uit de jaren 90. Dit album is wat rustiger en melancholieker (Madame George & Coming Through) dan de voorganger en ik heb 'm ook nog in een speciale editie met (prachtige) live bonus CD. Er staan hier ook weer prijspakkers op waarbij vooral het prachtige gitaarspel opvalt. De band was een geoliede machine, anders kan ik het niet noemen, de mannen waren goed op elkaar ingespeeld. Ik had ze graag nog een keer live gezien maar dat gaat 'm niet meer worden na het heengaan van zanger Bap Kennedy.Een vervanger neerzetten heeft geen zin, Bap was te bepalend voor de band. London Fields staat nu voor de 3e keer in successie te spelen, lekker hoor...