John Powell - Two Weeks Notice (2002)

Score
Label: Varèse Sarabande

1. Love Theme (1:38)
  2. Divorce (1:24)
  3. Take Away (2:40)
  4. Trying to Get Fired (1:31)
  5. Helicopter Ride (2:30)
  6. In the Limo (0:51)
  7. Bobcat Pretzel (3:15)
  8. Protest (1:26)
  9. Interviews (0:44)
  10. Emergency (1:40)
  11. Absolutely Beautiful (2:41)
  12. Saw Bowles (2:51)
  13. George's Speech (2:44)
  14. Finale (3:42)
  15. Epilogue (0:43)
Erg leuke, ontspannende feel-good score met veel piano en gitaar.

Op de WSA's (2006) werd het Love Theme trouwens erg mooi gebracht.

avatar van JohnWilliams
Jammer van die speeltijd.

neo
Tenminste nog een lekkere ouderwetse 30 min Varese uitgaven die echt werkt. Er zijn er ook waar je na het luisteren met een leeg gevoel blijft zitten, wat bij deze niet het geval was. Meer muziek is (haast) altijd welkom.

avatar van JohnWilliams
Overigens is dat wel vaak zo het geval met Varese Sarabande toch?

neo
Ja, maar het lijkt weer wat minder te worden volgens mij. Klik maar even op het label en kijk wat rond. Zo heb wel flink wat Goldsmith albums die altijd zo'n 30 minuten duurde.

avatar van JohnWilliams
Hoe verder je gaat in de lijst, hoe meer de speeltijd word. Zo zag ik bij: The Bourne Ultimatum, John Powell, dat hij wel 55 minuten duurde! Dus het gaat de goeie kant op.

neo
Dat ook niet echt. Het is altijd een beetje wisselvalig geweest. In eind jaren 70 had je ook al 50 minuten scores. Nu is er dus wel een meer constantere lijn opgekomen.

avatar van JohnWilliams
Geloof dat ik MCA wel een goeie maatschappij vind, maakt namelijk ook leuke boekjes erbij.