Sylvan - Leaving Backstage (2008)

Duitsland
Label: Prog Rock

1. Eternity Ends (2:54)
  2. Bequest of Tears (3:05)
  3. In Chains (8:55)
  4. Bitter Symphony (1:25)
  5. Pane of Truth (9:14)
  6. No Earthly Reason (1:54)
  7. Forgotten Virtue (7:06)
  8. The Colors Changed (6:48)
  9. A Sad Sympathy (1:42)
  10. Questions (6:58)
  11. Answer to Life (6:09)
  12. Message from the Past (2:58)
  13. The Last Embrace (3:29)
  14. A Kind of Eden (4:48)
  15. Posthumous Silence (5:38)
  16. Lost (7:32)
  17. That's Why It Hurts (7:10)
  18. So Easy (8:19)
  19. Encounters (4:13)
  20. One Step Beyond (7:46)
  21. This World Is Not for Me (7:31)
  22. Deep Inside (9:18)
  23. When the Leaves Fall Down (5:10)
  24. Artificial Paradise (18:54)
avatar van Ayreonfreak
Goed geslaagd Live album die ze in Hamburg 2007 hebben gespeeld. Ondanks de kwetsbare stem van Glumann kan je hem hier nauwelijks betrappen op uitglijders. Het eerste gedeelte is de complete playlist van het geweldige album "Posthumous Silence", absoluut de moeite waard om te checken! Daarna de betere nummers van de andere albums.

Kingsnake
Goede en goed geproduceerde live-dubbelaar.

Zoals Ayreonfreak het al stelde: opmerkelijk hoe goed de zanger het live allemaal trekt. Nergens breekt zijn stem of klinkt het geforceerd. Niets dan lof, vooral disc 1 waar een integrale uitvoering van Posthumous Silence ten gehore wordt gebracht.

avatar van marathonman
Geweldige live registratie, ook het decor, alle lof!
Nummer Posthumous Silence live beter dan op studioalbum.
Heel goede muzikanten!!

avatar van Broem
Boeiende live registratie van deze duitse progrockers. Volgens mij ter ere van hun 10 jarig bestaan. Posthumus Silence wordt integraal gespeeld en subliem. Ik heb de band diverse keren live gezien (kaartjes zijn nog betaalbaar voor dit soort bands) en weet uit ervaring dat ze live de sfeer en bezieling meer dan prima weten waar te maken. Een topband in dit genre.

Ozric Spacefolk
Ik zou zover willen gaan om te stellen dat mensen de studioplaten tot 2009 kunnen overslaan en alleen deze liveplaat kunnen aanschaffen.

Geen overdaad, gewoon een dubbele plaat met Posthumous Silence op de ene schijf en op de andere een goede 'best of'.

Maar alles live, dus puurder, energieker en meer 'soul'.....

avatar van Brunniepoo
Broem schreef:
Volgens mij ter ere van hun 10 jarig bestaan.

Ja, dat staat vrij duidelijk bovenin de hoesafbeelding

Ik ken tot nog toe alleen de dvd-versie en die mist helaas het grootste deel van de tweede set(terwijl het toch hetzelfde optreden is) maar is verder wel erg goed. Jammer dat ze dit niveau hierna toch niet meer gehaald hebben.

avatar van Aproxis
Ik heb deze op DVD. Wat een prachtig concert! Ik had vroeger moeite met zn stem, maar nadat ik de teksten eens goed heb doorgenomen, vind ik het echt geweldig.

avatar van Aproxis
Brunniepoo schreef:

Ja, dat staat vrij duidelijk bovenin de hoesafbeelding

Ik vind One to Zero, hoewel heel anders, wel van erg hoge kwaliteit. Home ook wel trouwens.