Born from Pain - Survival (2008)

Label: Metal Blade

1. Sound of Survival (4:11)
  2. State of Mind (2:22)
  3. Sons of a Dying World (2:56)
  4. The Wolves Are Loose (2:58)
  5. Never Die (3:07)
  6. Final Collapse (5:27)
  7. Endgame (2:12)
  8. Zeitgeist (2:29)
  9. The Hydra (2:47)
  10. Zero Hour (2:52)
  11. Under False Flag (2:51)
avatar van MuchTheSame
Het nummer Final Collapse had goed kunnen zijn van Machine Head in de eerdere jaren

Doet mij voor namelijk denken aan het werk van M.H. op The More Things Change (lekker Lomp gemaakte muziek)

avatar van andnino
MuchTheSame schreef:

Nu je het zegt, het heeft er wel wat van weg ja.
Jammer alleen van het vocale geluid, dat toch echt minder is dan dat van Che. Sommige riffs zijn ook 'net niet' vet. Verder lekkere beukplaat, niet te vaak opzetten en dan komt t wel goed.

Declaration
Pas leren kennen met de"nieuwe"zanger,bevalt me zeer goed! *4,0

Kingsnake
Fijne nederlandse metalcore.

bennerd
Bevalt mij beter dan verwacht. Heerlijk typische Born From Pain-riffs weer in Sound of Survival en State of Mind. De nieuwe zanger (was tot daarvoor gitarist van de band, toch?) klinkt heel anders dan Che, maar het past zeker wel. Lekkere plaat.

avatar van andnino
bennerd schreef:
(was tot daarvoor gitarist van de band, toch?)

Bassist.

bennerd
Right, en deed al backing vocals.