Olodum - A Musica Do Olodum 20 Anos (2004)

Braziliƫ

6. Requebra
  7. Rosa
  8. Olodum Me Leva
  9. Alegria Geral
  10. Nossa Gente (Avisa L')
  11. Pot-Pourri: Protesto Do O
  12. Deusa Do Amor
  13. Berimbau
  14. Declara''o de Amor
  15. Candel'ria
avatar van LeRoi
Prachtige FEEST-mzuiek van de band uit Salvador de Bahia!

avatar van LeRoi
Vandaag binnen gekregen (ruim 2 maanden na 'm te hebben besteld bij BOL, moest waarschijnlijk uit de rimboe met de boot naar Nederland komen...) maar o wat was het 't wachten waard!

Geweldige zomerse feestmuziek waar je, als je dat vandaag al niet van het schitterende weer werd, vrolijk van word.

Diverse gastmuzikanten doen mee (Jimmy Cliff, Caetano Veloso,..) en dat maakt dit schijfje en muziek nog sterker.

Mensen die 'Mlah' van Les Negresses Vertes diggen, zullen dit ook geweldig vinden, schat ik zo in....

avatar van LeRoi
Ken de muziek nu ruim 10 jaar (afgezien van 'Rythem Of Saints', waar ik later pas bewust van werd dat Paul Simon met deze band had samengewerkt).
Deze CD is een Meesterwerk als het gaat om Feestmuziek: verhoog naar 'the full monty': 5 stars

MUITO OLODUM esto MUITO ALEGRIA !!!

avatar van LeRoi
Vandaag ook maar effe toegevoegd aan mijn favo Top 10 (als 'beste binnen het genre 'Wereld'' voor mij zeg maar).

avatar van Oldfart
Ik herken wat oude titels; een verzamelaar?
Of alles opnieuw opgenomen?

Oldfart schreef:
Ik herken wat oude titels; een verzamelaar?
Of alles opnieuw opgenomen?

Als mijn oren me niet in de steek laten ......allemaal opnieuw opgenomen...en dat is te horen ook: puike sound met louter juweeltjes van nummers!

avatar van DutchDavehead
LeRoi schreef:

Nog nooit van deze band gehoord, maar deze aanbeveling verdient opvolging!
Wordt dus vervolgd...