Benny Andersson & Björn Ulvaeus - Mamma Mia! De Musical (Nederlandse Cast) (2004)

Label: Universal

6. Chiquitita
  7. Dancing Queen
  8. Spaar Al Je Liefs voor Mij
  9. Super Trouper
  10. Geef Me Geef Me Geef Me!
  11. Als 'K Maar Weet Hoe het Heet
  21. De Winnaar Krijgt de Macht
  22. Pak Je Kans
  23. Ik Wil, Ik Wil, Ik Wil, Ik Wil, Ik Wil
  24. Ik Heb een Droom
Het ligt natuurlijk voor de hand om dit album een lage beoordeling te geven: want Abba-klassiekers in het Nederlands gezongen dat kan natuurlijk niet. En dan ook nog eens Abba en musical !!!
Dacht ik ook op voorhand, maar als je de musical live ziet verdwijnt de scepsis meteen. Dat vond ik een enorme verrassing (met dank aan de uitstekende cast).
Waarom dan toch 2,5 * ? Het gaat hier om een live-opname. En op de een of andere manier komt het op cd niet over zoals in het theater wel lukte. Verder vind ik het wat rommelig in de overgangen tussen een aantal nummers (delen van de gesproken teksten zitten er nog bij). Er had voor mijn gevoel meer in gezeten. En waarom een live-opname ? Het lijkt een beetje op een haast-klus. Ik had begrepen dat er eerst al helemaal geen Nederlandstalige versie zou komen. Misschien dat men toch overstag is gegaan en dat er alleen een live-registratie uitgebracht mocht worden. Het voelt een beetje als een gemiste kans.