Twilight (2008)

Rock / Score
Label: Chop Shop

1. Muse - Supermassive Black Hole (3:33)
  2. Paramore - Decode (4:23)
  3. The Black Ghosts - Full Moon (3:52)
  4. Linkin Park - Leave Out All the Rest (3:21)
  5. Mutemath - Spotlight [Twilight Mix] (3:22)
  6. Perry Farrell - Go All the Way (Into the Twilight) (3:29)
  7. Collective Soul - Tremble for My Beloved (3:55)
  8. Paramore - I Caught Myself (3:57)
  9. Blue Foundation - Eyes on Fire (5:03)
  10. Rob Pattinson - Never Think (4:32)
  11. Iron & Wine - Flightless Bird, American Mouth (4:04)
  12. Carter Burwell - Bella's Lullaby (2:21)
  13. Robert Pattinson - Let Me Sign *
  14. The Royal Philharmonic Orchestra - La Traviata *
  15. The APM Orchestra - Clair de Lune *
  16. O.A.R. - Love Is Worth the Fall * (3:38)
  17. Paramore - Decode [Acoustic] * (4:27)
  18. Iron & Wine - Flightless Bird, American Mouth [Live] * (4:13)
  19. Mutemath - Spotlight [Son Lux Remix] * (3:27)
  20. The Black Ghosts - Full Moon [Appleblim & Komonazmuk Remix] * (4:53)
Alleen het laatste nummer is een score nummer. Ik had graag wat meer score nummers gehoord. spijtig dat het er maar 1 was. Ik heb de film niet gezien dus het kan zijn dat er niet echt score nummers gebruikt zijn. De andere nummers zijn niet slecht. voor een keer te beluisteren is dit album zeker niet slecht.

skipy05 schreef:

Er is ook nog een ander Twilight album met alleen de filmscore. Die wordt ook hoog gewaardeerd. Je vindt 'm voor een schappelijke prijs op cdwow

skipy05 schreef:

Deze soundtrack met alle rockmuziek uit de film Twilight staat hoog genoteerd in the UK en wordt nog hoger gewaardeerd. Op bijvoorbeeld Amazon UK krijgt dit album na 40 waarderingen maar liefst 5,0*

Dus dacht ik, ik ga ervoor. En ik moet zeggen: dit is inderdaad een geweldige cd. 5,0* gaat mij wat ver, maar goed is dit wel. De meeste artiesten kende ik niet eens, maar ik ben echt aangenaam verrast.

Muse spreekt voor zich, maar de 2 tracks van Paramore zijn echt goed. Mooie stem van de zangeres, prima gitaren.
The Black Ghost maakt ook gebruik van violen: het is een origineel en erg mooi nummer. Mutemath met Spotlight is erg lekkere catchy rockmuziek.
Parry Farrell levert een sterk electronica rock nummer. Ik had nog nooit gehoord van the Blue Foundation, maar goedemorgen: wat een mooie stem heeft die zangeres en wat een prima nummer.
De 2 laatste rock nummers zijn rustiger, maar mooi. Ik vind vooral
dat het nummer van Iron & Wine (.... wat een naam!) zich fraai ontwikkelt.
Tot slot een mooie track van de score.

Wat minder zijn de nummers van Linkin Park en Collective Soul, maar echt slecht kan je het ook niet noemen.

Alles bij elkaar dus zeer de moeite waard, een goed rockalbum met logischerwijs de nodige variatie, maar toch ook een samenhang: een soort donker waas over de nummers, een soort van Twilight.

Twilight The Score van Carter Burwell vind ik een veel beter album. de nummers zijn mooier.

avatar van Youri
De soundtrack hield me op de been toen ik naar die vlutfilm zat te kijken. Ik mis Radiohead op de soundtrack. 15 steps toch echt gehoord in de film.

avatar van danaantje
Youri schreef:

Ja radiohead miste ik ook op de soundtrack. Die hoor je aan het einde van de film en ik had echt verwacht dat die ook op de soundtrack zou staan, maar helaas. Verder vind ik de soundtrack echt goed. De nummers passen gewoon bij de film, qua de inhoud van de nummers (de tekst dus) past het er ook bij vind ik.

Mooimangirl
Full moon, Supermassive Black Hole & Leave Out All the Rest dat zijn de beste nummers!

avatar van tbouwh
Degelijk soundtrackje.
Muse, Linkin Park... grote namen, en in de film zit een heel aardige scene waarbij gebaseballd wordt op Supermassive Black Hole.
Dat zie ik graag:)
Leave out all the Rest is ook een mooi nummer.
Flyless Bird is niet alleen mooi, het nummer speelt ook een speciale rol in de film.
In deel 1 van Breaking Dawn komt het nummer weer terug, bij de bruiloft van Edward en Bella.
Full Moon vind ik ook nog wel goed, maar de rest is toch vooral opvulling.
Het betreft pop/rocknummers die in de film op de achtergrond wel aardig functioneren, maar los niet echt weten te boeien.
Stem van Pattinson vind ik ook niet echt interessant trouwens.