Dream Command - Fire on the Moon (1990)

Label: Island

1. Celestine (3:49)
  2. Whirlwind (3:35)
  3. Sleepwalking (5:13)
  4. Reach for Me (5:01)
  5. Ice Sculpture (4:44)
  6. Venus Hunter (4:37)
  7. Phantom Power (3:45)
  8. Transport of Delight (3:25)
  9. She's Invisible (4:05)
  10. Mercury (2:24)
avatar van sinornis
Dit was een tussenproject van The Comsat Angels, het is toch
wel een mooi album. met enkele goede nummers, maar in zijn
geheel niet helemaal in balans.

Het geluid wijk verder niet zo ver af van The Comsat Angels albums,
alleen met meer science fiction als thema in de teksten.

avatar van Alicia
De albums Chasing Shadows en Fire On The Moon zijn eindelijk weer gewoon verkrijgbaar en zijn zelfs verschenen als een gecombineerde (dubbel) cd én als langspeelplaat, tegenwoordig beter bekend als vinyl.

Fire On The Moon werd op genomen toen The Comsat Angels een tijdje lang ook bekend stonden onder de naam Dream Command. Dit album werd echter kortstondig alléén in de Verenigde Staten en Nederland uitgebracht.

Jean-Maurice
Dubbelaar samen met Chasing Shadows vandaag binnengekregen. Dit album was het enige dat ik nog niet kende van The Comsats. Klinkt erg goed moet ik zeggen. Veelzijdig en ook weer verwijzend naar hun oudere werk. Wat was het toch een goede band!
(stiekem hoop ik inmiddels op een reünie)

Jean-Maurice
Je kan wel horen dat 'de meesters' hier aan het werk zijn. Wat een goed album is dit ook alweer! Uitschieters voor mij zijn voorlopig: Venus Hunter, Transport of Delight en Mercury maar eigenlijk vind ik alle songs goed. Veel overeenkomsten met The Sound heeft deze band naar mijn smaak altijd al gehad en ze staan wat mij betreft dan ook op gelijke hoogte. Ik vraag me af of Steve Fellows en Adrian Borland elkaar hebben gekend. Weet jij dat Alicia?

avatar van Alicia
Jawel, ze hebben samen getourd vlak na het uitbrengen van Sleep No More. Of het ook dikke vrienden waren weet ik niet, maar ze kenden elkaar wel.

Jean-Maurice
Ik vind deze beter dan Chasing Shadows. Zit wat meer power in, terug naar hun oudere sound vind ik. Mooie remaster ook.

avatar van Premonition
Een aardig album van de Comsat Angels. Was me niet bewust dat ze dit album onder een andere naam gemaakt hadden, daarom tot voor kort onbekend.
Whirlwind hadden ze beter aan Jim Kerr kunnen laten, een soort SFY gespierd misbaksel.
De productie van de drums zorgt op een gegeven moment wel wat voor ergenis, zal de tijdsgeest wel zijn.