Musiq Soulchild - OnMyRadio (2008)

Soul / R&B

met Mary J. Blige

4. Deserve U More (3:52)
  5. Special (3:17)
  6. Dear John (4:31)
  7. Love of My Life (5:13)
  8. Money Right (4:38)
  9. Some One (4:35)
  10. I Wanna Be (4:20)

met Damian Marley

11. So Beautiful (4:51)
  12. Radio (3:20)
avatar van Reijersen
Radio is niet zo bijzonder, te R&B voor Musiq. Maar If U Leave is wel erg sterk.

RedLightCityBoy
Music Soulchild maakt toch voornamelijk R&B.
Ik vindt er niet zoveel soul aan, wat ik dan van hem ken in ieder geval.

Harco
Radio heb ik niet beluisterd, maar Daniël zal wel iets bedoelen in de richting van te smooth, te slick en te slijmerig.

avatar van Reijersen
Ik bedoelde dat Musiq de zogeheten nu-soul maakt. En dit vooral in een zeer eigen herkenbare sound doet. Een sound die niet standaard te noemen is, naar mijn mening.
Het nummer 'Radio' is een erg standaard R&B-nummer. Vooral productioneel.

avatar van jelmer19
''Radio'' is gewoon verschrikkelijk!
''If U Leave'' is daarintegen weer erg lekker!
Ik ben benieuwd naar de rest..

avatar van RestLove
Deze kan zo onder mijn kerstboom

avatar van jelmer19
Zit wel wat leuks tussen maar ook veel dat tegenvalt.
Beoordeling komt later!

avatar van Rhythm & Poetry
Eerste album wat ik van hem beluisterd heb en hij laat op het merendeel een erg goede indruk achter. Hij heeft veel kracht in zijn stem en dat is dan ook hetgeen ik het meest kan waarderen. Ook het varieren qua stemgeluid doet hij goed. Ik twijfel overigens of er gesleuteld is aan zijn stem op de openingstrack (vind ik trouwens een sterk nummer). Ook het nummer met Mary J. Blidge vind ik zeer de moeite waard. Productioneel mag de plaat er zeker wezen, Dear John kent mijn favoriete beat, klinkt zeer fris. Jammer dat Radio er op staat dat is toch wel de misser van de plaat.

Ga dan maar snel naar de andere 4 luisteren R&P
Want dat is toch echt stukken beter als deze.
Minste album wat Musiq nochtans gemaakt heeft, vooral productioneel vaak bijzonder matig.
Nee, ben hier totaal niet tevreden mee.

avatar van Reijersen
Ik ga toch maar wat hoger zitten met dit album. Musiq kan veel beter als dit werkje. Maar zijn heerlijk rustige stem doet het gewoon weer erg goed. Wat ik wel mis is wat 'soul' in de producties. Dat is iets wat zijn andere album juist een stuk beter maken.
Een niets-aan-het-handje album van Musiq met een paar mindere nummers, maar desalniettemin erg lekker weg te luisteren.

avatar van TheFunkyM
Eerste album wat ik van hem luister..
Klinkt erg goed, ifuleave, deserveumore, dear john zijn op dit moment mijn favorieten.
De productie klinkt erg lekker.. Vooral de wat rustigere tracks.
Radio is een beetje zoals je rnb vaak hoort de laatste tijd, clubmuziek.. niet helemaal in de trend van dit album..

Toch een lekker album aan het einde van 2008. Waar ik weinig goede albums heb gehoord.

3,5 - 4

begin met 3,5

avatar van RestLove
Haalt het niet bij Luvanmusiq en Juslisen, maar er staan toch weer een paar mooie tracks op e.g. Ifuleave, Dearjohn en Iwannabe. En met zo'n warme stem als Musiq zal ik sowieso nooit lager dan 3 * gaan. Voorlopig houd ik het voor deze plaat op een 3,5.

Haalt het idd niet bij de zijn vorige albums. grote misser is zoals eerder ook is genoemd Radio. ben wel blij dat hij niet meer van zulke nr's erin heeft gestopt. Ik geef deze album een 3.5 precies wat die verdient in mijn ogen.