Anouk - Lost Tracks (2001)

Label: Dino

1. Break Down the Wall (3:36)
  2. Love [Acoustic Version] (5:02)
  3. Don't [Remix] (4:26)
  4. Sacrifice [String Version] (3:53)
  5. Home Is in My Head (5:38)
  6. Redemption (3:25)

met The Anonymous Mis

7. I Alone (3:57)

met Sam Bettens

8. Nobody's Wife [Reggae Version] (3:59)
  9. Lovin' Whiskey [Live] (4:04)
  10. Last Time (3:36)
  11. It's So Hard (4:47)
  12. Break Down the Wall [Acoustic Version] (3:40)
  13. Don't [Acoustic Version] (4:18)
  14. In the Sand [DAT Version] (4:19)
  15. 'R U Kiddin' Me [DAT Version] (2:28)
Lovin' Whisky is echt een heel mooi nummer.
Maar de rest van de nummers heb ik voor het grootste gedeelte nog niet echt gehoord maar Lovin' Whisky is in iedergeval erg mooi.

Planefreak
Alle nummers zijn acoustic of live dacht ik. Dat vind ik wel mooi. Met een gitaar geeft het een speciale intimiteit aan het nummer,,wat heel goed bij Anouk past. Prachtige nummers.

fritssss schreef:
Lovin' Whisky is echt een heel mooi nummer.

zeker een mooi nummer, vind de cover van I alone ook goed gedaan. sowieso een album waarin Anouk zeer sterk is 4*

Electro_
Zit er geen klein spatie-foutje in track 1?

avatar van musicfriek
fritssss schreef:
Lovin' Whisky is echt een heel mooi nummer.

Gaat het hier om de versie van Rory Block? Heb net album van deze zangeres toegevoegd. Stond er notabene niet eens in! De versie uit 1988 is een ware klassieker vind ik zelf. Deze van Anouk ken ik niet.

Home is in my Head, Lovin' Whisky en Last Time zijn echt goedddd De rest ook natuurlijk..

Planefreak
Home Is In My Head = How Many More Times van Led Zeppelin

avatar van kaztor
Break Down The Wall = Anouk's beste nummer.

Planefreak schreef:
Home Is In My Head = How Many More Times van Led Zeppelin

Yup!

Anouk is niet vies van een beetje geplunder hier en daar.

avatar van Castagnette
Planefreak schreef:

Dat is niet waar, er zijn genoeg nummers die in de studio zijn opgenomen. Last time, Home is in my head, Redemption, remix van Don't.

avatar van kaztor
Eigenlijk vind ik dit wel Anouk's beste album. Live is ze vaak beter dan in de studio en ook de studionummertjes zijn hier heel goed te pruimen.

avatar van Tijn79
Ondanks dat het een 'samengeraapte' cd is is het toch een zeer goed geheel geworden, met een aantal top tracks

avatar van IntoMusic
Ik denk dat ik de enige hier ben die 5 sterren voor dit album geef. Ik geef alleen 5 sterren als ik elk nummer mooi vind en het album met regelmatig opzet zonder te skippen.
Dat is bij dit album (samen met 'Update') absoluut het geval en ondanks dat het voor sommige 'samengeraapt' is, valt dat op dit album niet op en loopt het als een trein in elkaar over. Vooral de afwisseling is erg prettig...

avatar van kaztor
Ik zit het nummer net weer te beluisteren, maar toch...
M'n vriendin was het er ook ongetwijfeld over eens (ze komt uit Amerika dus kon ze het nummer niet): Op Love vliegt ze ongelofelijk uit de bocht. Het is gewoon jammer dat ze soms (en vooral op de recente albums) haar zangtalent niet goed weet te doseren, want een gouden strot heeft ze zeker.

IntoMusic schreef:

wil je zeggen dat je weinig 5 sterren geeft?? je geeft er ruim 100!!

avatar van dynamo d
Weer steengoed gezongen door Anouk. Wat heeft ze toch een supergoede rockstem en live zelfs nog beter dan op de plaat. Dat hoor je niet zo vaak meer. Mijn favoriete nummers van Lost Tracks zijn Break Down the Wall, Love en de remix versie van Don't (erg goed!) en de mooie viool versie van Sacrifice.

joeri592
de tijden van de nummers op mijn cd en op deze site zijn soms wel erg verschillend met dit album

joeri592
1)keiharde opener, die prachtig rustig begint en dan heerlijk rockt, een van me lievelingsnummers van deze hollandse rockster!
2)héél mooi nummer, en dat deze versie arcoustic is maakt het alleen maar nog mooier
3)ook een ongeloofelijk vet nummer!
4)mooie versie
5)leuk nummer, niet veel meer dan dat
6)leuk nummer maar wel minder dan de rest, de rappers klinken ook wel redelijk, maar niet zo bijzonder, anouk klinkt hier dan wel weer te gek!
7)een te gek nummer!
12) een erg vette versie maar niet beter dan orgineel
13)14)15) niet vaak genoeg geluisterd

beste nederlandse muziek!!

avatar van Dibbel
Het restantenalbum van Anouk (live, akoestisch, remixen en enkele studionummers) laat zich achteraf heel wat beter aanhoren dan haar laatste 2 albums.
Wat een stem heeft ze hier toch op sommige nummers.
Break Down The Wall is een geweldige rocksong en de remix van Don't is helemaal fantastisch.
Ook het nummer van Live, I Alone samen met Sarah Bettens kan mij zeer wel gevallen, evenals de live-versie van Lovin'Whiskey van Rory Block (met Eric Corton (!) op gitaar).
Home In My Head met George Kooymans op gitaar is ook al weinig mis mee.
Alleen in de akoestische versie van Love gaat ze er even flink overheen.
Lang geleden dat ik deze gedraaid heb, maar was weer aangenaam verrast.
Gaat komende weken nog een paar keer in de speler.
Er zit overigens ook nog een DVD-tje bij met 10 clips.

avatar van lennon
Sommige tracks klinken alsof ze in de plee zijn opgenomen. Waarom niet even opgepoetst?

avatar van oceanvolta
lennon schreef:

Volgens mij was het in een keuken.