Laura Pausini - Primavera in Anticipo (2008)

Italië
Label: WEA

1. Mille Braccia (3:33)
  2. Invece No (3:58)
  3. Primavera in Anticipo (3:30)

met James Blunt

4. Nel Modo Piu' Sincero Che C'e' (3:28)
  5. Un Fatto Ovvio (3:10)
  6. Il Mio Beneficio (3:48)
  7. Prima Che Esci (3:50)
  8. Piu' Di Ieri (3:35)
  9. Bellissimo Cosi' (3:55)
  10. L'impressione (4:08)
  11. La Geografia del Mio Cammino (3:56)
  12. Ogni Colore Al Cielo (3:50)
  13. Sorella Terra (4:11)
  14. Un Giorno Dove Vivere * (4:16)
  15. Agora Nao * (3:56)
avatar van Papartis
Prima album van dit Italiaanse nachtegaaltje.
Ook in een Spaanstalige versie.
Prachtige songs, prima geproduceerd. Echt Laura zoals we haar kennen. Wel een stuk volwassener.
Let op de titelsong een duet met James Blunt.
Dit album zal zeker zijn weg vinden in Nederland.
Laura Pausini heeft alleen al in Nederland 750.000 albums verkocht.
Heerlijke Italiaanse, melodieuze muziek.

SPAROOD
Deze cd van Laura Pausini vind ik echt heerlijk. Luisterd lekker weg. Een 4!

avatar van Peter©
Alhoewel dit soort muziek eigenlijk helemaal niet tot mijn genre behoord, blijf ik toch een zwak houden voor Laura Pausini. Haar muziek doet een stuk volwasssener aan dan de gemiddelde "lekkere Italiaanse zomer-artiesten"

Zo ook dit nieuwe album van Laura is zeker weer het luisteren waard! Pausini wordt steeds meer Italie-rock.
Eén van de hoogtepuntjes van dit album : L'impressione

Een dikke 4 pnt.. !!

kluivie
Heerlijk album ze is weer helemaal terug lekker swijmelen met deze dagen van mij een dikke 5

avatar van Kronos
Ik heb ook een zwak voor Laura Pausini. Dit album loopt momenteel binnen, ben benieuwd. Voorlopig heb ik enkel een verzamelaar van haar, maar als dit album mij in 't geheel weet te bekoren wordt dit mijn eerste gewone CD van Laura.

Edit: Erg mooie CD. Haar muziek klinkt wat authentieker en minder klef dan vroeger soms het geval was.

avatar van Azzurro
Zeer goed album. Primavera in Anticipo vind ik het beste nummer, gevolgd door Invece No.
Ben benieuwd om haar live aan het werk te zien op 25 mei in Vorst Nationaal!

avatar van Azzurro
Gisteren deze ferme madam gezien in Vorst Nationaal... Ik verhoog mijn stem dan ook van 4,5 naar 5*. Onvoorstelbaar wat een indruk deze vrouw op mij gemaakt heeft... Wat een uitstraling, maar vooral, wat een stem! 2u15 zonder pauze, waarin ze de hoogste noten haalt alsof het niets was...
Het openingsnummer "Invece No" was meteen garantie voor kippenvel. Samen met "Primavera in Anticipo" blijft dit mijn lievelingsnummer van de cd!

avatar van Kronos
Geen slechte plaat, maar hoewel Laura Pausini goed kan zingen mist haar stem toch nogal wat zuiderse warmte. Soms klinkt ze zelfs gewoon kil en hard, zeker niet mooi. Het vuur in haar stem komt er pas bij hele hoge noten. Dan hoor ik een engel vanuit de hemel, zoals in La Solitudine en Strani Amore.

De nummers op dit album zijn allemaal in orde maar mij net niet memorabel genoeg om er een verslaving van te krijgen. Enig internationaal succes is verdiend maar echte wereldklasse is het niet. In plaats van daar naar te lonken met rock georiënteerde muziek komt ze mijns insziens beter tot haar recht in authentieker Italiaanse composities.

avatar van waardamme
Ik vind dit toch een beetje een tegenvaller. De productie is soms iets te gepolijst, de nummers niet super sterk. Ik raad alle mensen aan om voorganger Resta in Ascolta te beluisteren. Volgens mij haar beste plaat tot nu toe. Het coveralbum Io canto is ook sterk.