Cradle of Filth - Bitter Suites to Succubi (2001)

3,38

Label: Abracadaver

1. Sin Deep My Wicked Angel (2:23)
  2. All Hope in Eclipse (6:40)
  3. Born in a Burial Gown (4:46)
  4. Summer Dying Fast (5:21)
  5. No Time to Cry (3:23)
  6. The Principle of Evil Made Flesh (4:49)
  7. Suicide and Other Comforts (6:58)
  8. Dinner at Deviant's Palace (2:59)
  9. The Black Goddess Rises II (7:22)
  10. Scorched Earth Erotica (4:55)
  11. From the Cradle to Enslave * (6:36)
  12. Of Dark Blood and F**king * (6:02)
  13. Death Comes Ripping * (1:56)
  14. Sleepless * (4:18)
  15. FCTCE Remix * (4:57)
10 BERICHTEN
avatar van Eddie
Eigenlijk is dit een kruissing tussen een best of en een minicd met 4 nieuwe nummers en een stuk of wat klassiekers opnieuw opgenomen. Maar wat sloeg i stijl achterover toen ik de plaat voor het eerst gehoord had, Cruelty... viel mij wat tegen, From the Cradle... beschouw ik nog steeds als dieptepunt van de band en op Midian ging het weer wat beter. Voor de release van deze plaat had Cradle Of Filth net een deal by sony gesloten, dus ik hield mijn hard vast. Maar die angs bleek ongegrond. Nummers al Born in a buriel gown en All hope lies in eclipse rammen echt de oren van je hoofd, ook de opnieuw opgenomen klassiekers van Principle... mogen er best zijn, heerlijke grafherrie 4.5*

avatar van HiLL

walgelijke teringherrie!!

loserkid
das geen muziek, das de foltering van satan

avatar van Hemdale
Volgens mij heb je dit soort muziek nog nooit goed beluisterd loserkid. Ik kan begrijpen dat gelovigen dit niet kunnen waarderen vanwege (wat overigens niet eens zo evil is als de meesten denken) de teksten, maar qua muziek is dit gewoon best goed en muzikaal zijn de mannen zeker wel. Niet dat ik Cradle of Filth hoog ga prijzen, want zo goed vind ik ze niet, ik vind het wat te soft, ik bedoel het is ook maar 'extreme gothic metal', doe mij maar iets bruters.

nicolas
ik ben atheïst, maar ik vind gewoon dat muziek ontspannend moet zijn en deze groep ontspant me niet echt. je moet er toch kunnen naar luisteren? respect voor de mensen die dit ontspannend vinden, want dat vind ik niet

geef toe dat het veel geschreeuw is hé?

nicolas
extreme gothic metal? bestaat er dan nog heviger? ik excuseer me voor m'n vorige reacties, maar ik ben niet echt vertrouwd met dit genre.

avatar van HammerHead

nicolas schreef:

Je zou Cradle ook kunnen zien als commerciele black metal. En ja dan bestaat er zeker heviger muziek dan Cradle of Filth.

Probeer eens wat scandinavische (noorse) black metal: Darkthrone, Emperor, Immortal of brute death metal: Morbid Angel, Cannibal Corpse, Deicide, Entombed, at the Gates e.d.

cool :d

HammerHead schreef:

Een band als Cradle commercieel noemen is het domste wat ik ooit gehoord heb.

En als iets erg slecht geproduceerd is wil dat nog niet zeggen dat dat 'harder' is.

avatar van bennerd

Dom-Djon schreef:

Een band als Cradle commercieel noemen is het domste wat ik ooit gehoord heb.

Je vat het verkeerd op:
Cradle is gewoon iets (en ik bedoel dan ook iets) commerciëler dan hun veelal Noorse voorgangers (Emperor,...), maar daar is niets mis mee.
Vergelijk het wat met Dimmu Borgir, die maken zeer goede symfonische Black Metal, maar zijn iets commerciëler getint dan andere symfonische bands ("Nexus Polaris" van Covenant/The Kovenant bvb.)

Maar commercieel is voor mij zeker niet negatief.