Dimitri Tiomkin - The Guns of Navarone (1961)

Sovjet-Unie
Score
Label: Columbia

1. Prologue (3:04)

met Narrated by James Robertson Justice

2. The Guns of Navarone (4:04)
  3. Odissey Begins (8:53)
  4. Climbing the South Cliff (1:48)
  5. Anna (2:36)
  6. Death of Young Pappadimos (1:19)
  7. Legend of Navarone (2:23)
  8. Yassu (3:46)
  9. Preparation for Guns (2:03)
  10. Wedding Music (2:20)
  11. Mission Accomplished (7:28)
  12. the Guns of Navarone - Finale (3:11)
neo
Tiomkin wordt om een onverklaarbare reden vaak aangezien voor een Griek, terwijl hij uit Ukranie komt.The Guns of Navarone, zich afspelend op Rhodos, Griekenland, moest dus eigentijds Grieks klinken.Een stel soldaten waant zich een weg tussen de rotsen om een missie uit te voeren: het vernietigen van deze wapens uit de titel.En naarmate de missie vordert schrijft Tiomkin steeds spannender, maar nog steeds wel degelijk karakters te begeleiden op een hun missie.Het tempo wordt hoger, het heroische hoofdthema steeds wat grootser.''Yassu'' is een typische Griekse traditionele melodie waar met bekwaamheid door de componist mee om wordt gegaan.Tiomkin was een van de meesters in het fuseren van een traditionele melodie van een bepaald land in zijn scores.En dat haast altijd recht in de roos.Geweldig. 4.5 sterren