Buurman - Rocky Komt Altijd Terug (2008)

Belgiƫ
Label: Universal

1. Pruimelaar (4:17)
  2. Mooi Weer en Fruitsla (3:16)
  3. God, Ik en Marjon (2:58)
  4. Polaroid (1:13)

met Jenne Decleir

5. Pas 18 (3:55)
  6. Heel Fijn Feest (4:01)
  7. Middellandse Zee (4:28)
  8. Annemie (4:13)
  9. Rocky (3:51)
  10. Verloren Muzikant (3:24)
  11. Le Noir (2:19)
  12. Andere Kant (2:42)
  13. Italiaanse Connectie (2:07)
  14. Terrastake I (2:08)
  15. Slapeloos (0:59)
  16. Blauwe Rook (4:53)
  17. Regen in Barcelona (2:13)
  18. Na de Hoogmis (1:20)
  19. Sprakeloos (1:07)
  20. Rue d'Opheers (0:23)
  21. Pruimelaar [Pianoversie] (2:57)
  22. Af en Toe (0:47)
  23. Eindgeneriek (2:05)
  24. Terrastake II (2:29)
avatar van CWTAB
Uitstekende debuut en al meteen een dubbelaar, 2de helft is ietsje minder maar dat kan geen kwaad...

Uitschieters: Pruimelaar, Mooi Weer En Fruitsla, Heel Fijn Feest, Middellandse Zee, Verloren Muzikant, Blauwe Rook...

Father McKenzie
Van wat ik op de radio al hoorde ben ik absoluut te spreken. Mooie stem, goede chansons, ik lust hier meer van.
Zodra de prijs wat zakt, tegenwoordig toch gauw na een half jaartje, ga ik deze wel eens binnenhalen.
Band met veel potentie, als je het mij vraagt.

BUURMAN!!!! Is dat een vlaamse band ??? Nooit van gehoord!!!

Father McKenzie
Ad Brouwers schreef:
BUURMAN!!!! Is dat een vlaamse band ??? Nooit van gehoord!!!

Vraag maar aan c-moon, die is daar helemaal vol van, ik vind de hoes regelmatig terug bij het "wat draai je nu" topic.
Een Vlaamse band met kleinkunstachtige teksten en prachtige melodieuze chansons, voor zover ik de chansons ken, ik heb nog geen mindere dingen op de radio horen langskomen, dus ik denk dat ik na wat maanden (als die idioten in muziekwinkels er niet meer zo'n belachelijke hoge prijzen voor vragen) deze echt wel ga aanschaffen. Dit lijkt in niets op dingen als De Kast of zo hoor, ik vind wat ik ervan hoorde stukken beter!

Ik ga 'm zeker eens beluisteren, Patrick. Klinkt goed, als ik jouw stukje zo lees.

De Buurmannen maken pareltjes, stuk voor stuk... Ben benieuwd waar dit gaat eindigen. Het is niet mainstream maar wel heel erg leuk, mooi, verslavend en zo voort... Oh ja... plezant, dat is het ook

avatar van Maestro B
De KK-revelatie van Vlaanderens laatste jaren.
Jazeker

avatar van rafke pafke
De nieuwe buurman plaat is ondertussen reeds uit. Maar eerst nog even een woordje bij dit debuut.

Want dit is echt een meestelijke eerste plaat. Prachtige songs met geinspireerde Nederlandse teksten en ongelooflijk knappe arrangementen. De nummers staan bol van de melancholie maar toch toveren ze stuk voor stuk een glimlach op het gezicht.

De muziek lijkt een mix te zijn van zeer uiteenlopende stijlen (jazz, latino, rock, kleinkunst, Morricone achtige dingen,...) maar op de één of andere manier slaagt Buurman erin dit toch erg Vlaams te laten klinken, en dat is voor één keer zeker geen minpunt! Maar zanger gitarist Geert Verdickt wordt dan ook geruggesteund door een stelletje klasse muzikanten!

Van al dit moois is trouwens Rocky mijn favoriet!

1,0
immens saaie muziek zonder originaliteit. Het type muziek waar Vlaanderen zou moeten van af raken.