Xela - For Frosty Mornings and Summer Nights (2003)

Electronic
Label: Neo Ouija

1. Afraid of Monsters (5:04)
  2. Under the Glow of Streetlights (4:24)
  3. Japanese Whispers (6:11)
  4. Inbetween Two Rooms (4:46)
  5. Impulsive Behaviour (4:24)
  6. An Abandoned Robot (5:50)
  7. The Long Walk Home at Midnight (5:20)
  8. Bobble Hats in Summer (6:24)
  9. Digital Winter (2:16)
  10. Last Breath (6:14)
  11. A Glance * (4:56)
  12. Danse Macabre * (4:52)
avatar van cichlisuite
Ben je een nachtmens en hou je van heel lichte electronische muziek? dan adviseer ik je dit album op te zetten rond 4 uur en je zult als een prins of prinses in slaap vallen

Sietse
sluit ik me geheel bij aan. Lekker rustig album

avatar van cichlisuite
"Clickits - Commercial Body Fittings" gehoord? even kalm als dit xela album

De idm plaat van 2003 voor mij, en nummer 10 in mijn lijst, kan hem helaas niet toevoegen wegens inferieur plaatje en kopen zit er ook niet in, want album is "out of stock"

Sietse
Ken het niet, zal het eens een keer opzoeken op de bekende plaatsen

DwarreI
Heb de geremasterde editie gekocht met daarop een paar extra bonustracks. Was hier wel benieuwd naar omdat het Yasume-project mij uitermate goed beviel.

Maar dit is voor mij toch een redelijke miskoop moet ik zeggen. Inderdaad muziek om bij in slaap te vallen, eentonige glitch/ambient met weinig climax / opbouw. Totaal niet boeiend dus, geen muziek waarbij aandacht van de luisteraar vereist is.
Geen cd waar ik nog vaak naar zal teruggrijpen..

Maar omdat dit op de achtergrond toch wel aangenaam wegpruttelt en vanwege een aantal positieve uitschieters zoals Japanese Whispers toch nog 2.5* waard.

Sietse
ik snap wel wat je bedoelt...het kabbelt nogal veel, maar vind het toch nog wel een aardig album.
Moet zeggen dat ik de bonus tracks het meeste kan waarderen

Xela - For Frosty Mornings & Summer Nights

Met dit album raakte ik in contact met IDM, en blijf het een prachtig subtiel en melancholisch album vinden. Het verveeld me eigenlijk nooit. Ik heb ook de '2e-druk' versie gekocht, met mooi nieuw artwork en de bonustracks die perfect in de sfeer van het album passen.

Wat mij betreft hernoemen ze dit album naar For Frosty Mornings & Ditto Autumn Nights.

avatar van leatherhead123
Mooie sfeerbrenger. Niet geweldig vernieuwend of apart, maar zeer relaxed op de late avond. Lekker rustig en mellow, met hier en daar wat fijn geknisper. Doet denken aan een soort koudere Yasume (maar wel net iets minder). Eerste drie tracks vind ik persoonlijk de beste, met als speerpunt Japanese Whispers. 4*, zeker kans op verhoging.

Fijn label dat Neo Ouija.