Europe - Almost Unplugged (2008)

Alternatieve titel: Live at Nalen, Stockholm, Jan. 2008

Zweden
Label: Hell & Devil

1. Got to Have Faith (4:15)
  2. Forever Travelling (4:22)
  3. Devil Sings the Blues (6:26)
  4. Wish You Were Here (4:36)
  5. Dreamer (4:23)
  6. Love to Love (7:31)
  7. The Final Countdown (5:46)
  8. Yesterday's News (6:30)
  9. Since I've Been Loving You (7:24)
  10. Hero (4:26)
  11. Suicide (5:42)
  12. Memories (5:51)
  13. Superstitious (4:39)
  14. Rock the Night (5:52)
avatar van richiedoom
Mooi mooi mooi!!!!!!!!!!!!!!! Toch hadden ze beter nog wat andere nummers kunnen spelen, zoals carrie. Toch heel mooi album, met onder andere een paar goed uitgevoerde covers. Nu is het wachten op een nieuw studioalbum van Europe.

avatar van Killeraapje
Prima plaat waarbij ik alleen de uitvoeringen van het meer recente werk wat minder vind. Hoogtepunten zijn voor mij Dreamer, Yesterdays news en de covers van Pink Floyd en Led Zep. Alleen de cover van Thin Lizzy vind ik net als het orgineel niet veel.

flebbie
Leuke uitvoeringen van Dreamer, Memories en Superstitious. Vooral Memories vind ik erg geslaagd. Ook interessant zijn de covers van Zeppelin en Floyd.

En tja... helaas geen Carrie.. toch wel een gemiste kans. Met de nieuwere nummers heb ik niet zoveel, ook niet in een acoustisch jasje.

avatar van Killeraapje
Naar meerdere luisterbeurten krijgt de plaat er een halfje bij. Alleen kan ik nog steed niets met de cover van Thin Lizzy

avatar van Stormwind
Geweldig album, waarbij ik bij Devil Sings the Blues werkelijk elke keer kippenvel krijg. Voor mij het beste nummer wat ooit gemaakt is. De covers van UFO en Thin Lizzy vind ik ook erg geslaagd.

Kan niet wachten tot het nieuwe album!

avatar van Gatver
Jongens, snel naar www.europetheband.com, voor een voorproefje van het nieuwe album! (Last Look At Eden), schijnt op 09-09-09 uit te komen! (Zou het ook het 9e album zijn?)

avatar van vielip
Uiteindelijk toch een erg goed album! Waarom uiteindelijk? Nou, omdat ik eerst de dvd zag en daar niet veel aan vond. Later de 2lp besteld en toen ik die een aantal keer gedraaid had, viel het kwartje dan toch
Schitterende uitvoeringen van nieuwer werk als Forever travelling en Devil sings the blues en uitstekende versies van klassiekers van Led Zep, Lizzy, UFO en Floyd! Daar verrasten ze me zéér mee!!
Ook erg geslaagd is Memories. Op het debuut al één van de hoogtepunten en ook in deze versie zeer goed te pruimen.
Enig minpuntje vind ik deze versie van The final countdown. Is het origineel één grote uitbarsting van vreugde en bravoure, deze versie is slap en ongeinspireert.

avatar van Kronos
Mooi album. De ster die hier nog wat meer schittert dan anders heet John Norum.

avatar van Dr.Pat
Lekkere plaat zoals al vaker hier aangehaald. Alleen die ene persoon in het publiek die zo nodig hysterisch loopt te blèren irriteert me mateloos! Die hadden ze er tijdens dat optreden uit moeten gooien, en later uit moeten mixen.

avatar van Darkzone
CD besteld voor nog geen 4 euro via Play. Het is dan wel geen officiële Europe- uitgave, maar ben erg benieuwd, vooral naar de Pink Floyd-cover.

avatar van Darkzone
Gisteren de cd ontvangen en wat een schitterende release! Prima geluid en dito uitvoeringen, vooral The Final Countdown in een acoustische uitvoering is erg verrassend. Ook de covers zijn erg fijn.
En volgens de inlay is het toch een officiële release en is er ook een dvd van.

avatar van Stormwind
Darkzone schreef:
En volgens de inlay is het toch een officiële release en is er ook een dvd van.

Ja, er is inderdaad ook een dvd van. Wel een leuke show om te zien
Ik vind die enorm schreeuwende, of eigenlijk gillende, vrouw echt een heel grote irritatiebron op deze opnames....