Franco Battiato - Fleurs 2 (2008)

Italiƫ
Label: V2

1. Tutto L'universo Obbedisce All'amore (3:28)

met Carmen Consoli

2. Era D'estate (3:04)
  3. E Più Ti Amo (3:12)
  4. It's Five O' Clock (3:00)
  5. Del Suo Veloce Volo (3:10)

met Antony Hegarty

6. Et Maintenant (3:33)
  7. Sitting on the Dock of the Bay (3:18)

met Anne Ducros

8. Il Carmelo Di Echt (3:23)
  9. Il Venait D'avoir 18 Ans (3:43)

met Sepideh Raissadat

10. Bridge over Troubled Water (3:51)
  11. La Musica Muore (3:33)

met Juri Camisasca

12. L'addio (3:24)
Franco Battiato ken ik vooral van één van de mooiste, zo niet het mooiste songfestivalnummer ooit, namelijk het duet met zijn vrouw Alice I Treni di Tozeur.
Verder ken ik nog wel wat sporadische hitjes van de man maar daar blijft het bij.
Totodat ik er achter kwam dat Antony ('hallo daar zijn we weer') meedeed op dit album en ook italiaans zingt op het nummer Del Suo Veloce Volo een bewerking van het Antony b-kantje Frankenstein. En ook hier geldt weer: waar Antony zich mee bemoeit verandert spontaan in goud! Wat een mooi nummer is het zo geworden en uiteraard leuk om Antony in het italiaans te horen zingen.
En de rest van het album: het verrast me weinig. Ik hoor de warmte van I Treni di Tozeur en die andere bekende nummers van Battiato. Helemaal niet verkeerd moet ik zeggen. Maar prijsnummer is toch het duet met Antony
En jammer van die afgrijselijke Bridge over Troubled Water-cover....... en verder toch maar gewoon in het italiaans zingen want Sitting on the Dock of the Bay vind ik nu ook niet bepaald de mooiste versie van het nummer.

avatar van Carebo
La Musica Muore