Fire on Fire - The Orchard (2008)

Folk

10. Grin (5:03)
  11. Tsunami (4:44)
  12. Haystack (8:36)
avatar van The Scientist
heel erg mooi.. heeft groeipotentie .. veel akoestische gitaar, met zowel vrouwen- als mannenstem.

avatar van The Scientist
Ben dit nu de afgelopen dagen ongeveer non-stop aan het luisteren... Ook al aan mijn moeder laten horen die het ook prachtig vindt.. dus het is niet erg experimenteel ofzo.. Heeft juist een heel organisch sfeertje.. zeer aansprekend.. gaat dit luisteren .. Ook maar naar 4,5 verhoogd

avatar van Woody
Knappe plaat dit. Zoals The Scientist al zegt; het is geen heel erg experimentele plaat. Toch vind ik het moeilijk om hier iets nuttigs over te zeggen en het is absoluut wel vreemd genoeg om niet zomaar in een hokje geplaatst te kunnen worden. Wat het vooral appart maakt is het gebruik van veel traditionele instrumenten. Ga dit niet vergelijken met een Bon Iver. Dit is een stuk "rommeliger" (in de goede zin van het woord) een aanrader is het in ieder geval zeker

Misschien kan iemand anders hier een zinnigere recensie schrijven?

Woody schreef:
Misschien kan iemand anders hier een zinnigere recensie schrijven?

Ben er nog niet aan toegekomen, kan wel alvast verwijzen naar wat begeleidende tekst voor mijn top 10. Laat me daaraan toevoegen dat ik het een behoorlijk verslavend plaatje vind, momenteel waarschijnlijk het meest gedraaide album in huize bubbachups.

avatar van Tha)Sven
Die hoes is trouwens fantastisch zeg

avatar van nepuufd
Inderdaad verslavend!

Hartstikke leuke plaat dit. Alt.americana zoals Blanche het ook zo leuk doet (of deed...); catchy songs, fijne afwisseling tussen man- en vrouwzang, leuke instrumentatie. En dat van voormalige ruigerds Cerberus Shoal...dát zijn nou flexibele en begaafde muzikanten!

Social_Mask
Bij mijn eerste kennismaking met dit album dacht ik 'Zigeuners!'

Het is wel echt een feest dit. Heerlijke muziek en enorm fascinerend. Zoals Woody al aangeeft, beetje lastig om hier iets nuttigs over te zeggen. Ik raad iedereen maar aan om het zelf te beluisteren. Ik vind het iig fantastisch. Geweldige samenhang van de vocalen en de uiterst fijne instrumenten.

Trouwens, op Toknight, is dat niet Neil Young?

avatar van Omsk
Die vrouwelijke nummers zijn wel erg Joanna Newsom-ish. Maar wel heel erg goed.

avatar van Vivemaker
Toevallig Heavy D tegengekomen op youtube. Smaakt naar meer!

avatar van The Scientist
Ik moet zeggen dat je dan wel meteen een van de beste nummers op de plaat hebt.. fantastisch... maar de rest is ook goed tot zeer goed hoor

avatar van AOVV
Geweldige ontdekking, deze band. Enkele prachtige nummers, en de afwisseling in de zang is erg effectief. De vrouwenzang doet soms wel denken aan Joanna Newson (heus niet zoveel, hoor), en de mannenzang roept bij vlagen Neil Young op, zoals Social_Mask het terecht opmerkte. Maar nooit in die mate dat je kan spreken over het overnemen van iemands stemgeluid. Dit zal zeker niet de laatste keer zijn dat ik deze plaat draai!