Murcof - Martes (2002)

8. Muim (6:52)
  9. Unison (4:53)
Fraai!

avatar van Jazper
Huh, heb ik hier maar 3,5 * aan gegeven?
Veel te weinig.

avatar van Jazper
Huh, heb ik hier maar 4 * aan gegeven?
Veel te weinig.

avatar van Twilight
Niet zo goed als z'n opvolger. 3*

avatar van Onderhond
Aardig, maar voor mij blijft het toch vaak "eens gehoord altijd gehoord" muziek, en aangezien het al niet helemaal mijn ding is heb ik hier maar weinig mee.

Af en toe wel mooie strings, het pruttelt ook aardig maar gewoontjes weg. 3 kleine sterretjes.

avatar van The Scientist
Er is ook een aparte mexicaanse release van dit album op Static Discos lees ik. Hierop staan twee andere tracks, ben ik ook wel benieuwd naar.

avatar van rubuh
Toch raar, Remembranza ken ik al een tijdje en heb ik ook best hoog zitten; Martes heb ik pas vorige week voor het eerst opgezet. Had ik best wel wat eerder kunnen doen.

Martes is wat minimaler en glitchier dan Remembranza, en ondergaat naar mijn beleving ook net wat te weinig ontwikkeling om hetzelfde niveau te halen. Toch draai ik de afgelopen dagen vooral heel veel Martes, en ik heb er ook iedere keer weer echt zin in . Het zwaartepunt ligt meteen aan het begin, namelijk de eerste drie nummers. Daarna zwakt het wat af, maar Unison is dan wel weer hét prijsnummer van het album wat mij betreft. Lekker dreigend. Ik weet nog niet helemaal wat ik van het eind moet denken, het lijkt een beetje uit de lucht komen te vallen ofzo. Corona lijkt het zelf ook te weten, "dat doet de deur dicht"

Murcof zijn muziek vind ik toch het mooiste wat ik ken in het 'genre'. Op veel platen waar klassieke invloeden worden gecombineerd met electronica wordt het vaak cheasy, zo ook bij bijvoorbeeld Deaf Center. Bij Murcof heb ik daar geen last van. Heeft iemand nog een tip voor me?

avatar van cichlisuite
rubuh schreef:

Spyweirdos komt in de buurt maar haalt nooit echt het niveau van deze mexicaan.

Spyweirdos - Wetsound Orchestra (2006)

avatar van The Scientist
Mir in 'De Rijdende Rechter' op ong. 7.30

edit.. en even na 15 min Muim geloof ik.

avatar van popstranger
Vooral het trio Mes, Mapa en Mir heffen het niveau van dit album een trapje hoger.

avatar van E-Clect-Eddy
Luistert lekker weg, maar toch zit dit op het randje van wat ik met mijn Electro Pop Rock oor geduld voor kan opbrengen... meer het type muziek (Ambient / Glitch) om je huiswerk bij te doen..of zo iets..

avatar van EttaJamesBrown
Lekker thuiswerkplaatje inderdaad. Wel jammer van die typefout: laatste nummer had Munison moeten zijn