Groove Collective - We the People (1996)

Funk / Jazz
Label: Grp

1. Jay Wrestles with the Bari Constructor Pt1 (1:20)
  2. Losaida (5:51)
  3. Lift Off (4:26)

met Vinia Mojica

4. Everybody (We the People) (4:54)
  5. Fly (7:50)
  6. Sneaky (6:45)
  7. I Am (4:25)
  8. Caterpillar (4:15)
  9. Hide It (4:51)
  10. Anthem (5:06)
  11. Sedate (5:16)
  12. Jay Wrestles the Bari Constructor Pt. 2 (5:27)
  13. Night Waves (4:05)
  14. She's So Heavy Aka I Want You * (6:55)
totale tijdsduur: 1:04:31 (1:11:26)
Kingsnake
Wat minder samenhangend dan de platen die gaan volgen.
Maar toch een heerlijke mix tussen afro-cubaanse muziek, jazz, funk, hiphop en fusion.

Deze plaat is nog met Roseman op Trombone en Bill Ware III op vibes.

Ozric Spacefolk
Heerlijke partyplaat van deze superband.

De band mengt moeiteloos hiphop, afrobeat, jazz, cuban jazz, acidjazz, funk, pop, funk en latin.

Zoals de band het graag zelf omschreef: een plaat van Groove Collective luistert zoals een dj een avond vult: dus alle stijlen moeten langskomen, zodat het publiek het hele avond kan dansen.

En dansen ga je wel van deze plaat, al is het de acidjazzpop van de single Lift Off, de latin van Fly of de uptempo jazzfunk van Hide It. Deze plaat werkt aanstekelijk.