Russian Red - I Love Your Glasses (2007)

Spanje
Label: [PIAS]

1. Cigarettes (2:01)
  2. No Past Land (3:16)
  3. They Don't Believe (3:11)
  4. Gone, Play On (2:17)
  5. Hold It Inside (3:57)
  6. Nice Thick Feathers (3:26)
  7. Kiss My Elbow (4:34)
  8. Take Me Home (4:16)
  9. Walls Are Tired (3:05)
  10. Timing Is Crucial (4:14)
  11. Just Like a Wall (4:08)
  12. Girls Just Want to Have Fun (2:42)
avatar van Jazper
Russian Red zal een Spaanse mevrouw zijn die de folkliedjes op ons afvuurt begeleid door voornamelijk gitaar, maar ook andere instrumenten komen aan bod. Haar stem is het voornaamste handelsmerk, want zeer aanwezig. Zo na 1 keer luisteren iets té aanwezig voor mij. De liedjes glijden aan me voorbij zonder mijn oren echt te laten spitsen. Wel aardig af en toe, maar vooralsnog niet meer. De ingetogen coverversie van Girls Just Want to Have Fun is eigenlijk best grappig, met een heel andere sfeer dan Cyndi Lauper.

avatar van Dridge
Dit zou een erg goed album zijn geweest ware het niet dat er een aantal enorme zeiknummers opstonden.
Het stemgeluid in deze nummers is de boosdoener.
Cigarettes is erg mooi.

sxesven
Vind ik niet, eigenlijk; heerlijk stemgeluid maar vooral niet zulk boeiend songmateriaal. Alleen opener Cigarettes draai ik met behoorlijke regelmaat, daarna haak ik altijd weer af na een nummertje of 2, 3.

avatar van Dridge
Je begrijpt me verkeerd denk ik .
Met haar stem is niets mis en stoort mij slechts in 2 nummers .

sxesven
Ach, ik dacht zeiknummers en een vervelend stemgeluid op de koop toe (tip: alles wat bij elkaar hoort in één alinea).

avatar van misja82
Erg onder de indruk was ik van het nummer Cigarettes. In de auto op weg naar het vliegveld in Barcelona zette een vriendinnetje dit nummer op. Gelijk pakte ik pen en papier om het op te schrijven en eenmaal thuis ging ik gelijk op zoek. Ik liet het plaatje een paar keer afspelen en dacht met heimwee terug aan de tijd in Barcelona. Weemoed was het gevoel dat bezit van me nam.
De afsluiter, een cover, uiteraard, ging meerdere keren op repeat.
Nu, een aantal weken later zet ik nog vaak het eerste en laatste nummer op. Ergens in het midden van de plaat zit ook nog een mooi nummertje (ik meen nummer 6), maar alles wat er tussen in zit heeft toch wat aan kracht verloren.
Nu ik dit schrijf ben ik van plan om hem straks, thuis, toch maar weer eens van voor af aan op te zetten en een cijfer te geven.

misja82 schreef:
Erg onder de indruk was ik van het nummer Cigarettes. In de auto op weg naar het vliegveld in Barcelona zette een vriendinnetje dit nummer op. Gelijk pakte ik pen en papier om het op te schrijven.

Ook ik heb dit nummer Cigarettes voor het eerst in Spanje gehoord.Ik was bezig aan een fietsvakantie maar op dat moment strontziek in bed lag met de tv aan en ondanks dat ik onzettend verrot was kon ik dit prachtige liedje erg waarderen.
Thuis ook meteen het album aangeschaft.