Het Beste Uit de Top 40 (1988)

Alternatieve titel: De Hits van Nu

Label: EVA

1. Eddy Grant - Gimme Hope Jo'anna (3:48)
  2. Aswad - Don't Turn Around (3:41)
  3. Michael Jackson & The Jackson 5 - I Want You Back [Remix '88] (4:03)
  4. Mel & Kim - That's the Way It Is (3:22)
  5. Natalie Cole - Pink Cadillac (4:12)
  6. Grant & Forsyth - The Sun Ain't Gonna Shine Anymore (4:05)
  7. Barry Manilow en Kid Creole & The Coconuts - Hey Mambo (2:55)
  8. Taylor Dayne - Tell It to My Heart (3:38)
  9. Climie Fisher - Rise to the Occasion [Hip Hop Mix] (4:15)
  10. Afrika Bambaataa & Family - Reckless (3:54)

met UB40

11. Selena - Shotgun (3:43)
  12. The Christians - Born Again [Remix] (4:32)
  13. Johnny Hates Jazz - Heart of Gold (3:20)
  14. Hazell Dean - Who's Leaving Who (3:42)
  15. Georgio - Bedrock * (4:13)
  16. Harko & Pao - Tiet Veur 'Un Pafke * (4:48)
avatar van vigil
gelukkig hebben we Harko & Pao nog want anders was het niet echt een beste verzamelaar geweest...

Father McKenzie
Meligheid en slechte smaak voorop, bweurk!

1,5
De voorganger van de succesvolle en kwalitatief vaak best aantrekkelijke serie Het Beste Uit de Top 40... per jaargang en als dubbel cd, biedt hier alles wat de opvolgers gelukkig niet bieden. Wat een armzalige verzameling nummers. Het wordt dan ook niet als het beste uit 1988 gepresenteerd, want dat is het natuurlijk nooit. Maar het beste uit de top 40 van nu: dat klopt niet: daarvoor is het echt te slecht. Wat nog kan is de Remix van I Want You Back, Climie Fisher & Reckless. En dat is het wel.

1,5
Gelukkig zijn er nog een Het Beste uit de Top 40 van 't Jaar 1988 Volumes 1 & 2, met daarop wel het beste uit 1988. Die moet je hebben, daar staan wel een aantal hoogtepunten van 1988. Met natuurlijk ook: Wij Houden van Oranje van André Hazes & Het Nederlands Elftal: 1988 he?!

avatar van Dibbel
1,5
Dit is inderdaad niet zo'n beste.
1988 was ook zo ongeveer het jaar waarin ze met die (meestal verschrikkelijke) remixen van oude hits of eigen nummers begonnen.
Waarom een remix van The Jackson 5 en The Christians?
De enige fatsoenlijke nummers hierop vind ik die van Eddy Grant, Natalie Cole, Afrika Bambaataa & Friends en Georgio.
Taylor Dayne maar als guilty pleasure dan.
Ik heb deze niet trouwens. Als ik hem zie, mag ie niet meer dan een kwartje kosten...

1,5
Maar dit is dus een beste van... nu. Er zijn ook 2 cd's: vol. 1 & 2, met daarop het beste van 't Jaar 1988. Die horen bij de reeks, starten 'm eigenlijk, die ik t/m 1993 heb.

avatar van Simon Smith
Simon Smith (crew)
west schreef:

Hoe kom je er eigenlijk bij dat deze reeks in 1988 start?
Hier kun je zien dat deze al sinds de jaren '70 loopt:
Het Beste Uit De Top 40 - CDs and Vinyl at Discogs

1,5
Ik bedoelde: starten de reeks die ik t/m 1993 heb, maar dan in dubbel cd (zie hierboven). Daarvoor was het LP of single cd. Maar goed: ze hebben het al een hele tijd uitgebracht.