De Kift - Koper (2001)

2. De Molenaar (3:12)
  3. Wee Mij (1:59)
  4. Roofbloemen (3:34)
  5. Ceremoniemeester (3:20)
  6. Proost, Trouwe Vrienden (2:22)
  7. Vorstin (3:58)
  8. Furie (3:59)
  9. Kijker (4:32)
  10. B3 (4:17)
  11. Ponton (5:13)
  12. Bleke Chrysanten (2:43)
  13. De Jubilaris (3:13)
  14. Tabee (3:31)
  15. Kreupele Nachtegaal (3:15)
  16. De Boel (2:05)
  17. Koper (3:06)
16 BERICHTEN
avatar van bonothecat
De Kift is zo'n band die ik telkens weer probeer. Meer gebaseerd op de positieve reacties in mijn omgeving. Heb ze ook twee keer gezien......het deed me vrij weinig. Nu maar weer eens een cd gedownload....maar ik trek het gewoon niet. Het is totaal niet mijn ding. Niet meer doen André (zeg ik tegen mij zelf)

avatar van Ludo
Voor Kiftbegrippen is dit een toegankelijke cd. Nauwe Mijter swingt als de neten en zorg live voor de coolste danspasjes bij zowel publiek als band. Veel van de teksten zijn gebaseerd op Moskou Op Sterk Water een boek van Jerofejev. Zowel de cd als het boek zijn aanraders.

avatar van Bert Wasbeer
De beste van de band. Zal wel nooit volledig doorbreken maar ben blij dat dit soort herrie bestaat

avatar van aslan
aslan (crew)
Bert Wasbeer schreef:
ben blij dat dit soort herrie bestaat

ik kan er ook niks mee. als er nu wat meer gezongen zou worden in plaats van praten, dan zou ik het meer waarderen. de gezongen stukken zijn namelijk helemaal niet slecht. hetzelfde kan ik zeggen van de muziek. maar toch sluit ik me aan bij de eerste poster hier, het is niks voor mij. niet meer doen thijs (zeg ik bij mezelf).

avatar van citizen
Kom op, mensen!
Neerlands trots, toch? En dan hebben we het hier nog over een zeer toegankelijk album. Waar zijn de avonturiers in muziekland gebleven? Bedankt, Ludo, voor je bijdrage!
À propos: de film Het Zwijgen gezien, laatst? Met muziek, tekst én optreden van de heren Kift. Mooi verhaal, net als dat van Koper zelf. Heb 'm als ingewikkelde koperglimmende vouwhoes met fluweel binnenwerk én een heus plaatjesverzamelboek (gebonden, A4). Met bijgeleverde "voetbalplaatjes". Wie wil plaatjes ruilen? Hoe verzinnen ze het!

Het boekwerk bij al hun albums is de moeite waard. Wel leuk bij de concerten; vader en zoon spelen in de band, en moeder staat in een kraampje de albums te verkopen onder 2 oude schemerlampen.
Live ook zeker een genot om naar te kijken en luisteren.

avatar van jeko
Zeker heel goed deze zaanse muziektheatergroep,alleen al om de prachtige 'hoezen' zeer de moeite waard!

avatar van xav
De Kift ramt, blaast, trekt en briest op tekst en instrument en wat dood lijkt, komt tot leven. Zo vervreemdend kan alleen een Nederlands talige band zijn. Muziek, waar je 'in moet groeien' om erdoor geraakt te kunnen worden. Wederom kom ik woorden tekort. Live komt deze band nog beter binnen en wordt hun muziek bijna voelbaar.

avatar van Devoo
Na twee luisterbeurten komt hij op 3.5* Dit kan waarschijnlijk nog stijgen, want dit vind ik echt geweldig.

avatar van freakey
xav schreef:

Sluit ik me gedeeltelijk bij aan, muzikaal namelijk... vocaal vind ik dit niks en dat vind ik jammer, het haalt de spannende muziek naar beneden.

Daar waar het verwante (vind ik) Krang/Fratsen prachtige vocalen kennen (van André Manuel ), is de kift meestal op het randje, of erover aan de slechte kant....

avatar van Rhythm & Poetry

Het gevoel dat je krijgt wanneer je onderbroek veel te strak zit waardoor je met een ongemakkelijk hoge stem aan het praten bent in een gezelschap groter dan vier mensen. Maar wat blijkt? Je draagt helemaal geen onderbroek, in plaats daarvan ben je naakt aan het dansen op de snelweg, terwijl je telefonisch verbonden bent met je grootouders. Toeterende auto's zijn het gevolg. De Kift en haar prachtige wegwerpmuziek, vol ingenieuze kutheid zorgde voor dit ietwat vreemde gevoel bij mij. Dames en heren, ik kan echt helemaal niks met Koper. Ik zal dan ook geen koper zijn van dit album.

Voor meer poëzie: http://twitter.com/Robhopleeft

En voordat de haters gaan haten, ik moest dit beluisteren van niels94. Stuur hém nare pm's. Niet mij.

avatar van freakey
Over ingenieuze kutheid gesproken.....

avatar van jellecomicgek72

Rhythm & Poetry schreef:

Voor meer poëzie: http://twitter.com/Robhopleeft

avatar van AOVV

Grappig stukje, R&P, maar ik ben het er niet mee eens. Maar het is maar wat je goed vind, natuurlijk. Ik vind 'Koper' een goeie plaat, maar niet de beste van De Kift. In dat opzicht moet ie wel onder doen voor 'Krankenhaus', 'Vlaskoorts' en 'Brik'.

avatar van Don Broccoli
Ik vind Koper de minste De Kift-plaat. Op het debuut na natuurlijk, maar die telt niet. Tegelijk sluit ik niet uit dat deze plaat nog een keer goed gaat vallen bij mij. Misschien aanstaande vrijdag in de Patronaat.