Kerrier District - Kerrier District 2 (2006)

Dance / Electronic
Label: Rephlex

1. Ce Porte (5:12)
  2. Disco Nasty (6:02)
  3. Robotuss (5:34)
  4. Sho U Rite (4:55)
  5. Realistique (5:23)
  6. Sho U Rite [Ceephax Remix] (7:34)
Joyrex
Vervolg op de eerste Kerrier District, maar ditmaal gaat Luke dieper en gebruikt hij een meer elektronische aanpak.

avatar van John Doe
Dit project is ooit gestart als een reactie op de eerste Metro Area releases. Je ziet de gelijkenis qua naam al, ook hoor je gelijkenissen muzikaal, maar er zit een wat lichtzinnigere twist bij die Luke helemaal eigen is. Heerlijke plaat voor zomerse tijden.

Een eigenzinnige versie van disco wordt tentoongespreid op de Kerrier District platen. Een grappige ondertoon is vaak aanwezig (dus waarschijnlijk niet voor 'serieuze lounge' liefhebbers zoals de laagstemmer hier die de score bederft , Vibert kan zowel lusher als edgier zijn en vaak zelfs in één nummer). Een hoge high zit in deze muziek, en daar moet je net zin in hebben, maar waarom niet als er ook lekker grondige ritmes onder zitten en de aparte ondertonen.

Deze muziek gebruikt de hedonistische elementen van bepaalde muziekculturen op een eigen wijze, maar is niet gauw muziek voor kuddedieren die bij een typische scene willen horen, daar is het veel te vrijzinnig/eclectisch voor.

Poa
Blijft subliem! Moest ik even kwijt.