Barcelona - Absolutes (2007)

Label: Curb Appeal

1. Falling Out of Trees (4:16)
  2. It's About Time (3:55)
  3. Stars (4:11)
  4. Lesser Things (4:12)
  5. First Floor People (5:48)
  6. Get Up! Get Up! Get Up! (3:57)
  7. Response (3:27)
  8. Colors (3:35)
  9. You Will Pull Through (7:24)
  10. Numb (3:21)
  11. Please Don't Go (4:32)
  12. The Takers * (4:30)
  13. Faded * (5:08)
avatar van Pellie
Erg gave indieband dit. Het is een beetje een kruising tussen The Stills en Guillemots. Vrijwel geen enkel tegenvallend nummer op dit album.

'You will pull through' en 'Please Don't Go' zijn de absolute hoogtepunten van deze plaat!

avatar van Cabeza Borradora
Wel grappig, dit album staat 2x op MuMe, maar de versie die ik heb (de re-release bij Universal uit 2009, re-mixed en met twee extra nummers,The Takers en Faded, is hier niet terug te vinden...)
Werk aan de winkel! Iemand?

staat ook hier op Mume

Barcelona (indie rock band) - Wikipedia, the free encyclopedia - en.wikipedia.org

Wat een FANTASTISCH album! Er zit werkelijk geen minder nummer tussen, met voor mijn een persoonlijk hoogtepunt met Response! Het rustige Get Up! Get Up! Get Up! ervoor en vervolgens het heerlijke meeslepende opwekkende Response erachter aan.
Van deze jongens gaan we nog heel veel horen!

4,5 ster, omdat ik eigenlijk nooit 5 zal geven. Tenzij het muzikale perfectie a la Chopin is, wat hedendaags niet meer gemaakt wordt.

avatar van vitessa
Prachtig album! goede mix tussen toetsen/gitaren en verder een aparte en mooie stem van de zanger. Vooral Falling Out of Trees is een prachtig nummer, mooie overgangen...Ben erg benieuwd naar het volgende album

avatar van Cabeza Borradora
Cabeza Borradora schreef:
[...]dit album staat 2x op MuMe, maar de versie die ik heb (de re-release bij Universal uit 2009, re-mixed en met twee extra nummers,The Takers en Faded, is hier niet terug te vinden...)
Werk aan de winkel! Iemand?[...]

Heb het uiteindelijk zelf maar ff doorgegeven.

Toch goed dat er hier af en toe wat zielen bijkomen die dit album ook ontdekken.

avatar van Fathead
Ja, echt een lekkere niks-aan-de-handplaat. Geen zwakke broeder ertussen eigenlijk. De zang doet me wat aan Keane denken, maar dit is veel beter. En de muziek ruikt wat naar Kent, wat mij betreft, zonder dat ik precies weet waarom. En dat is natuurlijk een complimentje mijnerzijds.

Ziel erbij!