Agent Fresco - Lightbulb Universe (2008)

IJsland
Label: Kimi

1. He Is Listening (0:56)
  2. Eyes of a Cloud Catcher (4:48)
  3. Silhouette Palette (3:00)
  4. Tiger Veil (5:24)
  5. Above the City Lights (4:07)
  6. Tape End (5:25)
avatar van lebowski
Dit clubje gisteren Vera aan gort zien spelen, ben benieuwd of dit in de studio uit de verf komt. Wellicht kan jij er meer over vertellen Njal, als enige stemmer?

avatar van Njal
Als winnaar van de IJslandse Battle of the Bands kregen ze 20 uur studiotijd, en ik denk dat deze CD daarvan het resultaat is. Het geluid wijkt niet veel af van hoe de nummers live gespeeld worden, en daardoor klinkt de CD behoorlijk ongepolijst. In dat opzicht is dit meer een demo dan echt album. Alleen het laatste nummer wijkt kwa productie iets af, omdat onder het melodieuze gedeelte een dialoog gemixt is (een filmdialoog o.i.d.).
Zelf ben ik niet zo'n liefhebber van hardcore (valt dit daaronder ?), maar deze combinatie van melodieuze stukken met gitaaruitbarstingen vind ik prima verteerbaar. Daarom is dit één van de weinige albums die ik de laatste maanden regelmatig draai. Het wachten is op het eerste echte album dat voor eind vorig jaar was aangekondigd, maar blijkbaar nog even is blijven steken.
Nog een weetje : de zus van gitarist Þórarinn Guðnason is Lost in Hildurness.

avatar van lebowski
Dank, ga toch maar een luisterbeurt wagen. Het concert was in ieder geval om niet snel te vergeten, wat een energie en spelplezier!

avatar van Njal
Het Eurosonic optreden wordt komende zondagnacht/maandag bij Rockpalast uitgezonden.