The Clement Peerens Explosition - Masterworks (2008)

Alternatieve titel: Alles van CPeX

Belgiƫ
Uitgebracht in eigen beheer

1. Dikke Lu (2:42)
  2. Geft da Kaske Na Is Hier! (2:39)
  3. Foorwijf (2:36)
  4. Boecht van Dunaldy (3:01)
  5. Als Ik Er Ene Geef (3:02)
  6. Asbak (Van Sid Vicious) (2:23)
  7. Vinde Gij Mijn Gat (Niet Te Dik in Deze Rok) (2:36)
  8. Pinokkio (3:20)
  9. Smeerkeis (2:54)
  10. Zagen (2:57)
  11. Leve de Clement Zijn Wijf! (2:52)
  12. Moeder (2:58)
  13. Filiaal van de Hel (2:42)
  14. 't Is Altijd Iets Met Die Wijven (2:30)
  15. The Architect (1:45)
  16. There Is Only One Sylvain (2:42)
  17. Loeten (2:37)
  18. Beats of Love (3:25)

met Aertbeliën Daisy

avatar van Lee Malone
Fantastische teksten onderbouwd met een lekkere vettige sound.
Deze cd vormt een fantastische compilatie van hun carrière, aangevuld met enkele heel leuke covers of semi-covers. Volgend jaar als afsluiter op Werchter graag

Allemaal in het Antwerps, een dialect dat ik alleen graag uit de mond van Clement, Sylvain en Vettige Swa hoor komen!

Voor de anderstaligen onder ons: http://www.antwerps.be/artist/12/clement-peerens-explosition

Hier kun je verschillende teksten van hen vertalen in een meer beschaafde vorm van onze taal!

4****

avatar van Ploppesteksel
Die cover van the Architect

avatar van Johanv4434
Ploppesteksel schreef:
Die cover van the Architect
De Clement zijn commentaar hierover is té droog: "Het bewijs dat een nummer wél goed kan zijn als het door de juiste groep wordt gespeeld".

avatar van Marsvin
Af en toe wel leuk om naar te luisteren maar meer niet . Enja the architect is zalig

avatar van Supersid
Een paar van de "nieuwe nummers" zijn iets minder, een lijn die op de opvolger "Olraait" wat doorgetrokken wordt. Voor mij is het Clement-imperium wat uitgemolken, ik verlang terug naar den Hugo... Maar de "Masterworks" blijven super

avatar van AOVV
Geweldige compilatie van The Clement Peerens Explosition; de humor van Hugo Matthysen heeft me altijd erg gelegen. Mijn favorieten zijn hier 'Boecht van Dunaldy', 'Dikke Lu', 'Leve de Clement Zijn Wijf', 'Foorwijf' en dat ontzettend onnozele 'There Is Only One Sylvain'.

Humor van de bovenste plank, maar bovendien is dit ook muzikaal niet zelden heel erg goed. Ik ben een fan!

PS: Ze hebben een nieuwe single uit, 'Boormachien' (ook weer geweldig). Zou er nog een nieuw album volgen?

avatar van CHIEP
CHIEP (crew)
Geslaagde compilatie maar ik blijf mij na al die jaren toch storen aan de ondertitel, want de volgende nummers schitteren door afwezigheid:

* Maar Niet Met Mij (van Den Dikke Lu)
* Jezus WWD! (van Foorwijf! – ontbrak vreemd genoeg ook al op Vindegij Mijn Gat (Niet Te Dik in Deze Rok), waarop de nummers van de eerste twee ep's als bonus stonden)
* Wraak!
* Gescheiden Vrouwen
* Fazant
* Rotsmoel (deze laatste vier zijn terug te vinden op De Wraak van Moeder Fazant op Gescheiden Vrouwen met een Rotsmoel )