Uriah Heep - Rarities from the Bronze Age (1991)

Label: Sequel

1. Look at Yourself (3:09)
  2. Simon the Bullet Freak (3:28)
  3. Gypsy (2:58)
  4. Why (4:57)
  5. Stealin' (3:18)
  6. Sunshine (4:49)
  7. What Can I Do (3:13)
  8. Shout It Out (3:35)
  9. Return to Fantasy (3:41)
  10. The Time Will Come (4:08)
  11. Crime of Passion (3:38)
  12. Masquerade (3:47)
  13. Gimme Love (Struttin') (3:16)
  14. Cheater (3:59)
  15. Been Hurt (3:53)
  16. Love Stealer (3:25)
  17. Think It Over (3:32)
  18. My Joanna Needs Tuning (2:54)
  19. Tin Soldier (3:53)
  20. Son of a Bitch (4:06)
  21. Playing for Time (4:26)
Kingsnake
Fijne verzamelaar, voor diegene die geen zin heeft om alle 7" singles van de band op te sporen op platenbeurzen.

In navolging van dit album is er ook het vermaarde "The Lansdowne Tapes" uitgekomen op cd (en later zelfs op 2cd) met daarop een schat aan tracks opgenomen tussen 1969 en 1972, die niet eerder op de eerste elpees verschenen zijn.
Wellicht wel later op de re-issues met bonustracks van deze elpees.

Nadeel is natuurlijk (van dit album) dat je favoriete Heep-tunes allemaal ge-edit zijn.

Kingsnake
Echter, B-kantjes als Simon the Bulletfreak, Why en Sunshine maken deze aanschaf meer dan waard.

0,5
Vermijdt dit. Van het excellente Why is de helft weggeknipt. Alle singles zijn ingekort.

Ozric Spacefolk
Maar dit zijn ook de versies zoals ze op 7" zijn verschenen...

Okay, ik heb bijna alle 7" thuis liggen van Heep... Maar voor mensen die geinteresseerd zijn in de b-kantjes, is dit een leuke verzamelaar.
Al staan nu al die songs ondertussen op de remasters, toen deze cd verscheen, was dat nog niet het geval.

avatar van Mssr Renard
Door de halve stem van M.Nieuweboer lijkt deze verzamelaar niet goed. Maar deze verzamelaar is juist wel fijn: het betreft alle singles a- en b-kantjes. Voor degenen die dat interessant vinden is dit een uitstekende compilatie.

avatar van Arjan Hut
Ik had alles van Uriah Heep bijelkaar verzameld tussen 89 en 91. En grijsgedraaid. Pas jaren later kwam ik deze verzamelaar tegen en het was alsof ik opnieuw alle platen voor het eerst hoorde. Dit is een compilatie zoals het hoort, prima verzorgd en ideaal voor fans die niet alle singletjes hebben opgescharreld. Essentiële kost. Sommige nummers hebben niet veel om hakken, dit is vooral lekker archiefwerk.

avatar van Mssr Renard
Omdat ik Heep zo ontzettend leuk vind, ben ik van plan weer een singletjes-collectie aan te leggen. Ik had er ooit tientallen, maar weggedaan want ik moest ook eten.

Nu heb ik er (alweer) vier. Sparen dus. Leuk, hobby's.